جمعه 28 ارديبهشت 1403

هشدار به مراکز کاریابی متخلف

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1388 ساعت 10:21   |     کد : 29736   |     مشاهده: 779

واحد مرکزی خبر: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان تهران با بیان اینکه مراکز کاریابی که در چارچوب مقررات فعالیت نکنند، لغو مجوز می شوند، گفت: هفته گذشته 7 مرکز کاریابی لغو مجوز شده اند.

علیرضا مظهری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که به ازای هر 30 هزار نیروی کار فعال باید یک مرکز کاریابی ایجاد شود، افزود: بر اساس نظر ستاد مرکزی نظارت بر کاریابی های کشور، به ازای تعطیلی هر کاریابی، مجوز یک کاریابی داده می شود.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان تهران گفت: در این زمینه 70 متقاضی ثبت نام شده، کد رهگیری دریافت کرده اند که برای گزینش آنان آزمونی برگزار خواهد شد.

مظهری با اشاره به این که سال گذشته 180 موسسه و مرکز کاریابی غیردولتی فعال بودند، افزود : با بررسی ستاد نظارت برعملکرد کاریابی های استان، تعداد مراکز کاریابی به 107 مرکز کاریابی غیردولتی داخلی و 18 مرکز کاریابی غیردولتی خارجی رسید و بقیه مراکز لغو مجوز شده اند.

وی در ادامه با بیان این که نرخ بیکاری در استان تهران 11 و 3 دهم درصد است، گفت: بیش از 3 میلیون کارگر تابع قانون کار در استان تهران وجود دارد که در بخش های خدماتی، صنعتی و کشاورزی فعالند.

مظهری افزود: 60 درصد از شاغلان استان تهران در بخش خدمات، 34 درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعالند.

وی همچنین گفت: سالانه بیش از 60 هزار دادخواست و شکایت به 60 دادگاه رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در سطح استان ارجاع می شود.

مظهری افزود: در کنار رسیدگی به دعاوی کارگری، هیات ها و شورای های سازش در واحدهای تولیدی و مراکز اداری استان راه اندازی که در هفت ماه نخست بیش از 10هزار دعاوی به سازش منجر شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/29736
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است