جمعه 28 ارديبهشت 1403

سه خرس كچل محققان رامتعجب كردند!

  تاريخ:بيستم آبان 1388 ساعت 09:42   |     کد : 29644   |     مشاهده: 797

حققان جانور‌شناس آلماني اعلام كردند: سه خرس كچل باعث تعجب آن‌ها شده‌اند.

به گزارش ايسنا، «جرد نئوتزهولد»، رييس باغ‌وحش «ليپزيگ» در آلمان گفت:‌ اين سه خرس به طور كامل كچل هستند و اين مساله باعث شده تا محققان به دنبال علت اين مساله باشند.

وي خاطر نشان كرد: البته ما گزارش‌هايي از اين قبيل از باغ‌وحش‌هايي در مناطق ديگر اروپا و حتي كشورهاي آسيايي دريافت كرديم، اما تا كنون مشخص نشده كه چرا اين خرس‌ها بدون مو هستند.

به گزارش شبكه خبري بي‌بي‌سي، محققان دانشگاه جانورشناسي آلمان علت اين مساله را تغيير در محل زندگي و نوع رژيم غذايي اين حيوانات مي‌دانند؛ چرا كه اين حيوان اصالتا متعلق به امريكاي جنوبي و كشورهايي نظير پرو، اكوادور و شمال بوليوي است.

در اين گزارش آمده است: اين سه خرس با نام‌هاي «دولورس»، «بيانكا» و «لوليتا» كه در باغ‌وحش آلمان هستند، به شدت از خارش بدن رنج مي‌برند. به همين دليل مسوولان باغ‌وحش براي از ميان بردن اين ناراحتي به بدن اين حيوانات كرم و پماد ماليدند.

«جرارد بارز»، رييس موسسه جهاني حفاظت از خرس‌ها نيز خاطر نشان كرد: من تا كنون چنين چيزي در مورد خرس‌ها نديده بودم. اين مساله واقعا عجيب است، اما اگر به گذشته نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم كه اولين بار اين موضوع دو سال پيش روي داد. ما بايد وضعيت غذايي و زيستگاه اين جاندار را تغيير دهيم. اين خرس‌ها به كوهستان «آند» تعلق دارند و با تغيير آب و هوا بسيار تحت تاثير قرار مي‌گيرند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/29644
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است