جمعه 28 ارديبهشت 1403

گوشت در انتظار افزايش15درصدی قيمت

  تاريخ:نوزدهم آبان 1388 ساعت 09:32   |     کد : 29589   |     مشاهده: 745

ایلنا: رييس اتحاديه گوشت گوسفندي ازايجاد شوك رواني به بازار درآستانه ايام عيد قربان خبر داد و گفت: قيمت گوشت گوسفندي بين 10 تا 15 درصد با افزايش مواجه مي‌شود.

كاظم‌صمدي‌عراقي با اشاره به اين‌كه درعرضه گوشت گوسفندي با كمبود مواجه هستيم، صادر كردن دام زنده براي ذبح در ايام عيد قربان به عربستان را عامل شوك رواني به بازار و افزايش قيمت گوشت گوسفندي ذكر كرد.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر بازار گوشت گوسفندي در ركود تورمي به سر مي‌برد و قيمت ها با كاهش مواجه نشده‌اند اظهار داشت: به دليل كاهش قدرت خريد مردم در حال حاضردر عرضه گوشت گوسفندي كمبودي مشاهده نمي‌شود.

به گفته صمدي‌عراقي، عمده خريد گوشت گوسفندي در حال حاضر رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاي بزرگ هستند.

رييس اتحاديه گوشت گوسفندي با اشاره به اين‌كه علاوه بر خروج عمده‌اي از دام زنده به كشورعربستان براي اجراي مناسك قرباني، در داخل كشور نيز به دام زنده نياز است كه اين امر باعث نگراني‌هايي در مورد كمبود عرضه شده‌است و افزايش قيمت بي‌سابقه گوشت گوسفندي را محتمل كرده است.

صمدي‌عراقي از احتمال افزايش واردات دام زنده از كشورهاي ارمنستان و قرقيزستان براي جلوگيري از هرگونه افزايش قيمت خبر داد و گفت: در حال حاضر واردات صورت مي‌گيرد اما احتمال افزايش آن براي جلوگيري از هر گونه شوك رواني به بازار وجود دارد.

به گزارش ايلنا، بازار گوشت گوسفندي به‌رغم تمهيدات بسيار زيادي كه از سوي وزارت بازرگاني صورت گرفت همچنان با سير صعودي قيمت روبرو است به گونه‌اي كه ديگر شهروندان قدرت خريد خود را ازدست داده‌اند.

اين در حالي است كه اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها نيز در راه است و ابهام دراين بازار روز به‌روز در حال افزايش است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/29589
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است