جمعه 28 ارديبهشت 1403

کلهر، سینما و نقش زنان در اجتماع

  تاريخ:هجدهم آبان 1388 ساعت 10:36   |     کد : 29566   |     مشاهده: 771

ایرنا: مشاور رسانه اي رئيس جمهور گفت: در عرصه فعاليت هاي فرهنگي هنري به ويژه سينما، در نمايان کردن نقش حقيقي زنان در جامعه توفيق چنداني نداشته ايم.

" مهدي کلهر" افزود: در عرصه فعاليت هاي فرهنگي و هنري به ويژه سينما توفيقمان در معرفي نقش زنان در اجتماع بسيار اندک بوده و و از اين بابت فقير هستيم.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم کوثر با موضوع نقش زنان در جامعه خاطر نشان کرد: حتما جشنواره ها با محور و موضوع هاي مختلف براي تاثيرگذاري و ايفاي نقش موثر، برگزار مي شود و اين جشنواره نيز از اين قاعده مستثني نيست، اما مهم اين است که در کشور ما واقعا جاي يک جشنواره مربوط به نقش آفريني زنان آن هم از ديد قرآن عزيز و اسلام يعني بر پايه ارزش هاي برخاسته از ارزش هاي اصيل اسلامي نه برخاسته از ارزش هاي جهان مادي و سکولاريستي، خالي است.

مشاور رسانه اي رئيس جمهور در ادامه با بيان اينکه سينما مي تواند در ارتقاء جايگاه و نقش اجتماعي زنان کمک کند يادآور شد: حضرت امام (ره) فرمودند: از دامن زن مرد به معراج مي رود.

به لحاظ منطقي معني مخالف آن نيز اين است که خداي ناکرده از دامن زن هم بسياري به قعر جهنم مي روند که در تاريخ کم نيستند. حتما آن داستان تخم مرغ دزد که شتر دزد شد و هنگام اعدام خواست زبان مادرش را ببوسد و مادرش زبانش را که درآورد آن را گاز گرفت و کند و وقتي از او پرسيدند، در پاسخ گفت: در کودکي که تخم مرغ دزديده بودم، مادرم مرا تشويق کرد و به اينجا رساند.

کلهر با اشاره به اينکه براي رشد جايگاه زنان در جامعه بايد به قرآن رجوع کنيم گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در برابر خواهران قرآني فرمودند: وقتي در قرآن قرار است از دو مومن ياد شود، از مومنه آل فرعون و مريم ابن عمران از بني اسرائيل ياد مي شود. وقتي قرار است از دو کافر يادشود باز از دو زن يکي همسر نوح (ع) پيامبر و ديگري همسر لوط پيامبر (ع) نامبرده مي شود.

 هم پشت عروج و ارتقاء تاريخ ملت ها زنان فرمانبر پارسا وجود دارند و هم پشت شکست ها و سقوط بزرگان و قهرمانان و ملت ها و تمدن ها نيز حضور و تاثير زناني را شاهديم. نبايد اين نقش عظيم اصلي را ناديده گرفت بلکه بايد هميشه آنرا برجسته کرد.

چهارمين جشنواره فيلم کوثر از 27 تا 30 آبانماه جاري به همت ستاد آيه هاي ايثار و تلاش ، معاونت امور سينمايي و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، استانداري تهران ، صدا و سيماي جمهوري اسلامي و موسسه مالي و اعتباري قوامين در تهران سينما فلسطين برگزار مي شود.

http://sanatnews.ir/News/1/29566
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است