جمعه 28 ارديبهشت 1403

ويژگيهای برج‌های دوقلوی كيش

  تاريخ:هفدهم آبان 1388 ساعت 10:45   |     کد : 29535   |     مشاهده: 723

فارس: رئيس دانشگاه صنعتي شريف گفت: برج‌هاي دوقلوي كيش منحصر به فرد و بر اساس اصول فني صحيح طراحي و احداث شده‌اند.

سعيد سهراب‌پور در حاشيه بازديد از پروژه برج‌هاي دوقلوي كيش اظهار داشت: پروژه‌ برج‌هاي دوقلوي كيش از جمله پروژه‌هاي منحصر به فردي است كه فارغ‌التحصيلان و نيروهاي مستعد داخلي در محقق ساختن آن دخيل هستند.

وي ادامه داد: با توجه به تخصص و مباحثي كه به شخصه به آنها اشراف دارم، معتقدم اين برج‌ها از جمله سازه‌هايي است كه بر اساس اصول فني صحيح ساخته شده‌اند ضمن آنكه نمونه‌هاي ساخته شده، زيبايي و كيفيت برتر اين سازه‌ها‌ در قياس با ديگر پروژه‌هاي مشابه را بيشتر تداعي مي‌كند كه البته تركيب طرح داخلي واحدهاي تعبيه شده در برج‌ها با دورنماي دريا زيبايي واحدها را صد چندان مي‌كند.

وي متذكر شد: يك سازه خوب متشكل از اجزاء و بخش‌هاي زيادي است كه از جمله آنها مي‌توان به تأسيسات يك ساختمان اشاره كرد كه البته در خصوص پروژه مذكور تأسيسات هنوز در مرحله طراحي و انتخاب مي‌باشد، بر اين اساس اگر در خصوص تأسيسات نيز با وسواس و به درستي تصميم‌گيري شود زمينه‌هاي رفاهي ساكنين و كيفيت ساختمان را به مراتب افزايش خواهد داد.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف خاطرنشان كرد:‌ يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين پروژه استفاده از كادر و نيروهاي مجرب در به نتيجه رساندن برج‌هاي دوقلوي كيش است چرا كه تعدادي از مهندسان و مسئولان اجرايي اين دو برج از نيروهاي متخصص، كارآمد و شاغل در پروژه‌هاي بزرگ متمركز در كشورهاي آمريكا، كانادا، امارات و دبي هستند كه با رايزني‌هاي صورت گرفته در راستاي ارتقاء سطح كيفي طرح در قالب اين پروژه فعاليت مي‌كنند.

وي توجيه اقتصادي طرح‌هاي بزرگي همچون برج‌هاي دوقلوي كيش را مشروط به توسعه تقاضا و تعداد فروش‌ها واحد‌ها دانست و تصريح كرد: از آنجا كه پيش فروش واحدهاي مذكور تازه در دستور كار شركت قرار گرفته است نتيجه تمامي زحماتي كه عوامل متحمل شده‌اند تا يك سال آتي به وضوح نمايان خواهد شد.

وي ضمن تأكيد بر خاصيت پروژهاي اينچنيني مبني بر افزايش و كاهش نيرو در مراحل مختلف پروژه، متذكر شد: افزايش و تعديل نيرو‌هاي اجرايي در هر پروژه‌اي امري الزامي است زيرا براي محقق ساختن هر بخش از مراحل پروژه‌هاي عمراني نيروي واقف به امور آن بخش مورد استفاده قرار مي‌گيرد بر اين اساس با اتمام هر بخش تعدادي از نيروها تعديل و نيروهاي جديد، متناسب با امور در دستور كار به پروژه تزريق مي‌شوند.

سهراب‌پور تصريح كرد: محقق شدن پروژه‌اي با اين مشخصه و استاندارد، متقاضيان زيادي از سراسر ايران و ديگر كشورهاي منطقه را جهت اسكان دائم يا موقت به جزيره زيباي كيش جذب مي‌كند يا به تعبيري با محقق شدن هر پروژه عمراني در جزيره، اقشار جديدي را به بافت قبلي جزيره اضافه مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد:‌ از آنجا كه سرمايه مورد نياز براي فعاليت‌هاي عمراني به خصوص در بخش ساختمان بسيار بالا و بازبرگشت آن در زمان معقول براي سرمايه‌گذار بسيار مهم مي‌باشد بنابراين در ايران سعي بر اين است كه با شكست حباب امارات و اصلاح آنچه كه پيش از اين در دستوركار بوده است در نتيجه با تغيير پارامترهاي قبلي توانستيم ضريب فروش را بالاتر هم ببريم.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف متذكر شد: نكته حائز اهميت اين است كه ساخت و محقق كردن پروژه‌هايي مانند پروژه دوقلوي كيش نمي‌تواند تضمين كننده رشد جمعيتي جزيره محسوب شود.

وي اظهار داشت: تربيت نيروهاي انساني مستعد به خصوص در بخش‌‌هاي عمراني تضمين‌ و بيمه‌كننده آينده كشور در بلند مدت است ضمن آنكه هر منطقه‌اي نيروي مستعد هر منطقه‌اي مي‌توانند با دقيق شدن در نيازهاي واقعي مناطق زيست محيطي خود بسيار تأثيرگذارتر از اين در عرصه حضور داشته باشند.

سهراب‌پور گفت:‌ البته طي چند سال گذشته شاهد استفاده روزافزون از كارگران مهاجر به دلايل گوناگون از جمله عدم نياز به بيمه يا حقوق كمتر هستيم لازمه استفاده از نيروهاي ميهني در پروژه‌هاي كلان و اشتغالزا تبيين قوانين و مقررات خاصي است كه حتي شركت‌ها و دستگاه‌هاي دولتي نيز ملزم به تبعيت از آن باشند، من معتقدم تا زماني كه جمهوري اسلامي ايران كارگران مهاجر را از كشور اخراج نكند كارفرمايان به دليل ارزاني اين نيروها از آنها در محقق ساختن پروژه‌هاي خود بهره خواهند برد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/29535
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است