شنبه 15 ارديبهشت 1403

کی‌یف خدمات کنسولی را برای مردان در سن جنگ تعلیق کرد

  تاريخ:پنجم ارديبهشت 1403 ساعت 14:34   |     کد : 288228   |     مشاهده: 74
در حالی‌ که ممکن است اقدامات جدیدی برای بازگرداندن مردان اوکراینی که به خارج رفته‌اند، اعلام شود، وزارت خارجه اوکراین خدمات کنسولی خود را برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله به حالت تعلیق درآورده است.
به گزارش ایسنا، پس از آنکه وزیر خارجه اوکراین از اقدامات آتی برای بازگرداندن مردان در سن جنگ به کشور خبر داد، اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد خدمات کنسولی خود را برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله به حالت تعلیق درآورده است.
به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت امور خارجه دریافت پرونده‌های جدید برای خدمات کنسولی مربوط به دسته مذکور از اتباع اوکراینی را موقتاً متوقف کرده است.
در همین حال تنها ارائه کارت شناسایی برای ورود به اوکراین برای مردانی در این بازه سنی کفایت می‌کند.
اوکراین که دو سال است با روسیه می‌جنگد، به‌شدت به سرباز نیاز دارد، به‌ویژه که کی‌یف انتظار دارد روسیه در هفته‌ها یا ماه‌های آینده حمله جدیدی را آغاز کند.
«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقامت در خارج از کشور، شهروندی را از وظایف خود نسبت به وطن معاف نمی‌کند.
اوکراین مردان در سن جنگ را از سفر به خارج از کشور با چند استثنا ممنوع می‌کند. اما طبق برآورد رسانه‌ها، ده‌ها هزار مرد به طور غیرقانونی از کشور فرار کرده‌اند تا از رفتن به جبهه اجتناب کنند.
تعدادی از شخصیت‌های اوکراینی از اظهارات وزیر انتقاد کردند و آن را بی‌اثر یا حتی غیرقانونی دانستند.
سرگئی پتوخوف، معاون سابق وزیر دادگستری در فیسبوک نوشت: این دستور هیچ مردی را که به خارج از کشور رفته است مجبور نمی‌کند که به اوکراین بازگردد و به جنگ برود.

http://sanatnews.ir/News/1/288228
Share

برچسب ها :  اوکراین
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است