چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

راه‌اندازی حلقه‌های میانی برای تشویق نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر

راه‌اندازی حلقه‌های میانی برای تشویق نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر
  تاريخ:سيزدهم اسفند 1402 ساعت 12:45   |     کد : 287684   |     مشاهده: 121
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه اندازی شده است، از به‌سازی و آسفالت ۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی این شهر خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه اندازی شده است، از به‌سازی و آسفالت ۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی این شهر خبر داد.
«محمد آیینی» در جلسه شورای مسکن که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت و همچنین مدیران ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و نیز شهرداری‌های کشور برگزار شد، از اقدام‌های شهرداری بوشهر و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص تدوین بسته تشویقی بومی و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه و نیز تشکیل حلقه‌های میانی تجلیل و قدردانی کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خوب هفته گذشته اقدام‌های مناسب استان بوشهر در زمینه نوسازی مسکن بود، گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد بودیم شهرداری بوشهر همه تلاش خود را برای ارتقای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده انجام داد و در این راستا تبلیغات گسترده‌ای هم در فضای مجازی و هم به صورت محیطی و نصب بنر در سطح خیابان‌های این استان بودیم.
آیینی با تاکید بر اینکه شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بوشهر با همکاری خوب بسته تشویقی بومی این استان را تدوین کردند، خاطرنشان کرد: به طور قطع این عملکرد و همکاری خوب دو دستگاه یاد شده تاثیر فراوانی در افزایش نوسازی بافت‌های فرسوده در این شهر خواهد داشت که در آینده نزدیک نمایان می‌شود.
۹۰ درصد متقاضیان ساخت و ساز بوشهر ساکنان بافت‌های فرسوده هستند
در ادامه «سعید برزگرزاده» معاون شهرسازی و معماری شهرداری بوشهر با بیان اینکه بعد از تصویب و ابلاغ بسته تشویقی بومی متقاضیان بسیاری برای صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده داشتیم، اظهار داشت: در این مدت دستور نقشه‌های بسیاری صادر شد و تا پایان سال تعداد زیادی از آن‌ها به پروانه ساختمانی تبدیل می شود. اکنون در شهر بوشهر ۹۰ درصد متقاضیان ساخت و ساز ساکنان بافت‌های فرسوده هستند.
۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی بوشهر به‌سازی و آسفالت شد
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ درصد معابر محدوده‌های هدف بازآفرینی در شهر بوشهر به‌سازی و آسفالت شده است، گفت: در بحث فضای سبز و آسفالت و بازگشایی معابر پروژه‌های بسیاری در دست اجراست.
برزگرزاده افزود: علاوه بر این در بحث تشکیل حلقه‌های میانی نیز اطلاع‌رسانی‌های خوبی در سطح شهر انجام شده و از گروه‌های داوطلب و متخصص دانشگاهی دعوت به همکاری کرده ایم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.
وی خاطرنشان‌کرد: اکثر شهروندان با مفاد بسته‌های تشویقی آشنایی دارند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شرایط بهتری در نوسازی بافت‌های فرسوده باشیم.
در ادامه «رضایی‌نیا» مدیربازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه در بوشهر یک‌هزار و ۷۲۰ هکتار بافت‌ ناکارآمد وجود دارد، گفت: بسته‌های تشویقی را در قالب کتابچه، بروشور و کلیپ‌های مختلف در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم که با همکاری شهرداری، این بسته‌های اطلاع‌رسانی بین مردم توزیع می‌شود.
وی بیان‌داشت: در بوشهر حلقه‌های میانی در بیش از ۲۰ محله تشکیل شده است و همه این گروه‌ها فعال هستند. در مجموع در ۱۲ شهر و ۴۸ محله، حلقه‌های میانی راه اندازی شده و حدود ۶ هزار بسته تشویقی بین شهروندان توزیع شده است.

http://sanatnews.ir/News//287684
Share

برچسب ها :  نوسازی , شهر , محله , بوشهر
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است