يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

لزوم احداث ۷۰ میدان میوه و تره‌بار در محلات تهران تا سال آینده

لزوم احداث ۷۰ میدان میوه و تره‌بار در محلات تهران تا سال آینده
  تاريخ:بيست و يکم بهمن 1402 ساعت 12:17   |     کد : 287259   |     مشاهده: 162
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر لزوم احداث ۷۰ میدان میوه و تره‌بار در محلات تهران تا سال آینده تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر لزوم احداث ۷۰ میدان میوه و تره‌بار در محلات تهران تا سال آینده تاکید کرد.
پیرهادی در حاشیه آیین‌ بهره برداری از ۲۲ بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: امروز در ۲۲ محله تهران شاهد بهره‌برداری از بازارهای میوه و تره‌بار خواهیم بود که می‌تواند در دسترسی شهروندان به محصولات کشاورزی و تسهیل خرید شهروندان تهرانی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد توجه شورای شهر تهران رعایت اصول ایمنی در این میادین است که اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مورد تاکید قرار گیرد. نکته دیگر پایش و سنجش سموم در میوه‌ها و به ویژه سبزیجات است. همچنین مواد پروتئینی که باید این اقدام انجام شود تا شهروندان اطمینان لازم از خرید خود داشته باشند. بی‌تردید کیفیت محصولات پروتئینی باید به گونه‌ای باشد که شهروندان در خریدهای خود اطمینان لازم را داشته باشند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که عرضه محصولات ارگانیک مورد تاکید و حمایت شورای شهر تهران بوده است، اضافه کرد: متاسفانه عرضه محصولات ارگانیک هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و همه دولتمردان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و در جهت توسعه آن گام بردارند.
وی تاکید کرد: باید برای محلات کم برخوردار تهران به صورت ویژه فکر شود تا کیفیت و قیمت متفاوت از سطح بازار باشد و بدین ترتیب رغبت خرید از میادین میوه و تره‌بار در این محلات افزایش پیدا کند. متاسفانه هنوز در برخی محلات، میادین میوه و تره‌بار نداریم که در این راستا سازمان میادین میوه و تره‌بار باید اقدام لازم را انجام دهد و تا سال آینده ۷۰ میدان در سطح محلات تهران اضافه شود.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: ظرف دو سال گذشته کاستی‌ای در بررسی سموم میوه و تره‌بار وجود داشته چرا که علی‌رغم پیگیری شورا و تصویب بودجه برخی مسائل مدیریتی باعث شد که این کار انجام نشود. با این حال ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه سازمان میوه و تره‌بار بودجه تعیین شده تا از این طریق اطمینان لازم برای شهروندان حاصل شود.

http://sanatnews.ir/News/1/287259
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است