يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

آلمان: حمله اسرائیل به رفح غیر قابل توجیه است

  تاريخ:چهاردهم بهمن 1402 ساعت 13:16   |     کد : 287098   |     مشاهده: 116
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز (شنبه) گفت گسترش عملیات رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه «عملا غیر قابل توجیه» خواهد بود.
به گزارش ایسنا، رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان خاطرنشان کرد که این شهر «پرجمعیت‌ترین مکان» در غزه است و تصور می‌شود حدود یک میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده باشد.
او به گروه رسانه‌ای «آ.ار.د» (RND) گفت آلمان و ایالات متحده برای رژیم صهیونیستی کاملا روشن کردند که «مردم غزه نمی‌توانند ناگهان آب بشوند و بروند داخل زمین.»
در حالی که رژیم صهیونیستی می‌گوید نیروهایش در حال نزدیک شدن به شهر مرزی رفح هستند، صدها هزار فلسطینی که از ترس درگیری‌ها و تهاجم‌ها به این شهر گریخته‌اند، ممکن است دیگر جایی برای رفتن نداشته باشند. رفح در چهار ماه گذشته با حجم زیادی از جمعیت فلسطینی‌ها روبرو شده و مردم در چادرها، پناهگاه‌های موقت، مدارس و مساجد می‌خوابند. اوایل جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس، رفح منطقه‌ای امن از سوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شد، اما در نهایت با حملات هوایی این رژیم مواجه شد.
رفح تنها بخشی از غزه است که از طریق گذرگاه مرزی با مصر و از آنجا می‌شود مواد غذایی محدود و سایر کمک‌ها به این باریکه وارد شود.
آنالنا بربوک همچنین خواستار اجرای راه‌حل ۲ دولتی شد و استدلال کرد که این راهکار نیازمند تضمین‌های امنیتی بین‌المللی، اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین و برچیدن شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری است. او از برقراری آتش‌بس جدید و آزادی اسرای صهیونیست که در کنترل مقاومت حماس هستند، به‌عنوان «پیش‌نیاز مذاکرات صلح بیشتر» حمایت کرد.
در همین حال سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت:‌ می‌خواهم بر نگرانی عمیق خود در مورد تشدید خصومت‌ها در خان یونس (شهری واقع در جنوب غزه) تاکید کنم که منجر به افزایش تعداد آوارگان داخلی پناهنده به رفح در روزهای اخیر شده است. هزاران فلسطینی همچنان به جنوب فرار می‌کنند، در حالی که این منطقه میزبان بیش از نیم میلیون از ۲.۳ میلیون جمعیت غزه است. رفح «زودپز ناامیدی» است و ما از اتفاقات بعدی می‌ترسیم.

http://sanatnews.ir/News//287098
Share

برچسب ها :  اسرائیل , آلمان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است