شنبه 29 ارديبهشت 1403

گزارش یک حادثه دریایی جدید در نزدیکی باب المندب

  تاريخ:پنجم دی 1402 ساعت 10:26   |     کد : 286188   |     مشاهده: 77
سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در غرب بندر الحدیده واقع در غرب یمن دریافت کرده‌است.
به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره گزارش داد سازمان تجارت دریایی انگلیس گفته‌است حدود ۵۰ مایل دریایی بندر الحدیده که تحت کنترل ارتش این کشور است یک حادثه در نزدیکی تنگه باب المندب گزارش شد.
چند روز پیش نیز نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی در مورد حادثه‌ای در تنگه باب المندب در ۴۵ مایلی جنوب غربی بندر الصلیف در الحدیده و همچنین حملات پهپادی در نزدیکی یک کشتی در حوالی باب المندب در غرب الصلیف دریافت کرد.
ارتش یمن چندی است که در پی ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و از سویی وتو قطعنامه‌های آتش‌بس از سوی آمریکا در شورای امنیت تمام کشتی‌هایی را که از دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی در حال عبور هستند، یا کشتی‌هایی که متعلق به اسرائیلی‌هاست را هدف قرار می‌دهد.
در ماه نوامبر، نیروهای ارتش یمن یک کشتی باری را در دریای سرخ توقیف کردند که گفته می‌شد مالکیت‌ آن مرتبط با اسرائیلی‌ها بوده‌است. طی دو ماه گذشته ارتش یمن با راکت و پهپاد نیز به چندین کشتی تجاری دیگر حمله کرد. از اوایل دسامبر ارتش یمن با پهپاد و موشک‌های بالستیکی که از مناطق تحت کنترل خود در ساحل یمن شلیک شد، چندین شناور تجاری را در دریای سرخ هدف قرار داد. ناوهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه مدعی‌اند برخی از این موشک‌ها و پهپادها را رهگیری و منهدم کرده‌اند، اما چند کشتی در این حملات آسیب دیده‌اند.

http://sanatnews.ir/News//286188
Share

برچسب ها :  یمن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است