چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

کابینه نتانیاهو بازگشت فلسطینیان برای کار در اراضی اشغالی را بررسی می‌کند

کابینه نتانیاهو بازگشت فلسطینیان برای کار در اراضی اشغالی را بررسی می‌کند
  تاريخ:پانزدهم آذر 1402 ساعت 11:13   |     کد : 285777   |     مشاهده: 116
کابینه رژیم صهیونیستی در حال بررسی بازگشت فلسطینیان ساکن کرانه باختری برای کار در اراضی اشغالی است.
به گزارش ایسنا، کابینه رژیم اشغالگر پس از تصمیم خود مبنی بر اخراج فلسطینیان چند روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، بازگشت فلسطینیان ساکن کرانه باختری برای کار در اراضی اشغالی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
براساس گزارش وبگاه صدی البلد، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به اخراج حدود ۱۸ هزار فلسطینی شاغل در اراضی اشغالی به عنوان اقدامی تنبیهی علیه عملیات مقاومت فلسطین گرفت که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ صهیونیست و اسیر شدن نزدیک به ۲۵۰ نفر دیگر شد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که امکان بازگشت فلسطینیان کرانه باختری به کار در اراضی اشغالی در حال بررسی است؛ سیاستی که ایتمار بن گویر، وزیر تندرویِ امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با آن مخالف است.
نتانیاهو همچنین تصریح کرد که دلایلی برای عدم اجازه بازگشت آنها به دلیل ترس‌ و نگرانی ایجاد شده در نتیجه عملیات هفتم اکتبر وجود دارد و همچنین دلایلی برای ازسرگیری فعالیت فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری در اراضی اشغالی به دلیل نیازهای صنایع ساختمانی و کشاورزی و لزوم جلوگیری از تشدید تنش در مناطق به دلیل مسائل اقتصادی وجود دارد.
بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.
بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.
رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

http://sanatnews.ir/News//285777
Share

برچسب ها :  فلسطین , نتانیاهو
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است