سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

وزیر علوم: سرمایه‌گذاری در عرصه علم موجب اقتدارآفرینی می‌شود

وزیر علوم: سرمایه‌گذاری در عرصه علم موجب اقتدارآفرینی می‌شود
  تاريخ:سی ام آبان 1402 ساعت 13:12   |     کد : 285249   |     مشاهده: 217
به گزارش صنعت نیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مسئولان باید بدانند که دانشگاه و مطمئن‌ترین و بهترین عرصه برای سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: علم و سرمایه‌گذاری در این عرصه، موجب ارتقاء و اقتدارآفرینی می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مسئولان باید بدانند که دانشگاه و مطمئن‌ترین و بهترین عرصه برای سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: علم و سرمایه‌گذاری در این عرصه، موجب ارتقاء و اقتدارآفرینی می‌شود.
دکتر محمدعلی زلفی‌گل در نشست 30 هزار نفری جبهه علمی‌فرهنگی بسیج اساتید کشور که صبح امروز، سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار شد، اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم و این موضوع را مدیون زحمات نیروهای نظامی، انتظامی، سپاهیان و ارتشیان هستیم که برای تامین امنیت ما از جان خود گذشته‌اند.
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: فرارسیدن این هفته را به اساتید و فرزانگان جامعه دانشگاهی تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم که به ما توفیق دهد که در مسیر شهدا گام برداریم.
وی با بیان اینکه هنگامی که از «بسیج» سخن به میان می‌آید یک تعریف برای این مولفه در نظرمی‌گیریم، ادامه داد: هرگاه یک خبر که از موفقیت جمهوری اسلامی مخابره می‌شود یا دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف را بیان کند موجب خوشحالی فرد شود، آن شخص بسیجی است. هرگاه کسی از شنیدن چنین اخباری ناراحت شود در این تعریف جایگاهی ندارد.
دکتر زلفی‌گل ادامه داد: بر اساس این تعریف، تمام هم‌میهنان و کسانی که از شنیدن این خبر خوشنود می‌شوند بسیجی هستند. یک بسیجی،شخصی است که رفتار و کردارش موجب دوام و اقتدار جمهوری اسلامی شود. تمام کسانی که اقدامات و کردار آنها به زبان جمهوری اسلامی بیفزاید یک بسیجی است. من از خدا می‌خواهم که گفتار و کردار ما در مسیر خاص شهدا باشد.
وزیر علوم با اشاره به سخنرانی‌های گذشته خود گفت: در یک برنامه به موضوعی اشاره کردم و دوست دارم که این موضوع را بار دیگر به زبان بیاورم. این موضوع این است، یک مقام آمریکایی نقشه ایران را در دست داشت و درباره چرایی ساخت پایگاه نظامی در کشور ما توضیح می‌داد اما آنها نمی‌دانند که پایگاه‌های آمریکایی در اسارت ما قرار دارد.
وی با بیان اینکه رهبری در منویات خود همواره بر ضرورت توجه به دانشگاه و دانشگاهیان تاکید کرده‌اند، ادامه داد: قدردان تاکید رهبری در خصوص دانشگاه و دانشگاهیان هستیم. دشمن همواره تلاش می‌کند که دانشگاه را در مقابل نظام قرار دهد اما دانشگاهیان همواره در خدمت نظام بوده‌، هستند و خواهند بود.
دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه رهبری همواره تاکید کرده‌اند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مرهون دانشگاهیان است، گفت: دانشگاهیان باید قدردان این موضوع باشند. جمهوری اسلامی ماحصل تلاش دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است. ما نباید اجازه دهیم که دشمنان از موضوع تقابل دانشگاه و نظام سوء استفاده کنند.
وی خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: نقش اساتید بسیجی در کلاس،پژوهش و فناوری باید پررنگ‌تر شود.
وزیر علوم گفت: مسئولان باید بدانند که دانشگاه و دانشگاهیان مطمئن‌ترین و بهترین عرصه برای سرمایه‌گذاری هستند. علم و سرمایه‌گذاری در عرصه علم موجب ارتقاء و اقتدارآفرینی می‌شود.
وی در پایان گفت: برخی از مسئولان در اشتباه هستند و معتقدند که نهادهای فعال در عرصه علم و فناوری مصرف‌گرا هستند اما آنها باید بدانند که دانشگاه بهترین مکان برای حال و آینده کشور است.

http://sanatnews.ir/News/1/285249
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است