چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

برای نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده پایتخت سرمایه‌گذاری ویژه لازم است

  تاريخ:چهارم مهر 1402 ساعت 10:09   |     کد : 283146   |     مشاهده: 242
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اجرای مصوبات شورای شهر می‌تواند مشکلات پایتخت را در حوزه ایمنی رفع می‌کند، گفت: برای نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اجرای مصوبات شورای شهر می‌تواند مشکلات پایتخت را در حوزه ایمنی رفع می‌کند، گفت: برای نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کرد.
مهدی بابایی‌ در جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود ساختمان ناایمن و بحرانی در پایتخت، از بیمارستان لولاگر به عنوان یکی از ساختمان های ناایمن منطقه ۱۰ تهران یاد کرد.
بابایی تاکید کرد: روزانه جمعیت زیادی برای پیگیری موضوعات درمانی به بیمارستان‌ها در پایتخت مراجعه می‌کنند که این امر اهمیت ایمنی بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد.
وی با انتقاد از اینکه تا پیش از این دوره تنها به اخطار به ساختمان‌های ناایمن اکتفا شده بود و این دوره مدیریت شهری ایمن‌سازی را جدی گرفته است، یادآور شد: هدف ما افزایش ایمنی پایتخت و دستیابی به شهرِ ایمن است و برای این امر باید پس از گذراندن مراحل قانونی، پرونده قضایی برای ساختمان‌های ناایمن تشکیل شود.
بابایی با بیان اینکه تذکرهای متعددی از سوی سازمان آتش‌نشانی درباره ناایمنی تعداد زیادی بیمارستان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده، گفت: قوه قضاییه باید در این باره ‌ورود جدی داشته باشد.
اصلی‌ترین مشکل منطقه ۱۰ بافت فرسوده است
بابایی بر ضرورت اجرای مصوبات شورای شهر در حوزه ایمنی تاکید کرد و گفت: اجرای مصوبات شورای شهر می‌تواند بخشی از مشکلات پایتخت در حوزه ایمنی را رفع کند.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران اصلی‌ترین مشکل منطقه ۱۰ را بافت فرسوده دانست و افزود: بعد از سال ۹۲ تعداد ساختمان‌هایی که در بافت فرسوده ایمن شدند، بسیار کم‌بوده است.
وی با بیان اینکه تیم مدیریت شهری در منطقه ۱۰، تیمی جوان، باتجربه و توانمند هستند؛ افزود: برای نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کرد.
اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات شورا به توسعه حمل و نقل
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شورای ششم اولویت توسعه حمل و نقل عمومی بوده و بیش از ۴۰ درصد اعتبار را به این امر اختصاص دادیم؛ گفت: اینکه در این دوره بزرگترین قرارداد خرید واگن به تعداد ۷۱۹ واگن محقق شده، نشان از خواستن و توانستن مدیریت شهری برای رفع مشکلات بزرگ است. بر این اساس در حوزه نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده نیز با کمک دولت می‌توانیم اقدامات عملیاتی را پیش ببریم.
وی با اشاره به اجرای مصوبات شورای شهر اظهار داشت: شورای شهر تهران مصوبات بسیار خوبی در حوزه ایمنی دارد که با اجرای این مصوبات بخش زیادی از مشکلات پایتخت در حوزه ایمنی رفع می شود. بر اساس مصوبه شورای شهر هر ناحیه باید ۱۰ تیم جستجو و نجات داشته باشد که اگر از ظرفیت کارکنان مناطق برای اجرای مصوبات استفاده شود، بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.
بابایی یادآور شد: بسیاری از طرح‌ها برون‌سپاری شده و چون نظارت کافی ‌بر کار پیمانکار وجود ندارد، کارها به کارهای نمایشی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: شهرداران مناطق نظارت بر فعالیت پیمانکاران و رعایت hse (سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست) از سوی پیمانکاران را جدی بگیرند.

http://sanatnews.ir/News//283146
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است