چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

فرصت سهم‌بری مازندران از بازار تعمیرات کشتی در دریای خزر

فرصت سهم‌بری مازندران از بازار تعمیرات کشتی در دریای خزر
  تاريخ:سوم مرداد 1402 ساعت 09:16   |     کد : 280759   |     مشاهده: 485
به گزارش صنعت نیوز، مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بهشهر استان مازندران به فعالیت و تردد حدود ۷۰۰ فروند کشتی در دریای خزر اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پنج ساله، باید سهم سه درصدی برابر با ۳۰میلیون دلار از تعمیرات کشتی های این دریا عملیاتی شود.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بهشهر استان مازندران به فعالیت و تردد حدود ۷۰۰ فروند کشتی در دریای خزر اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پنج ساله، باید سهم سه درصدی برابر با ۳۰میلیون دلار از تعمیرات کشتی های این دریا عملیاتی شود.
سید علی کلانتری روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از طرح های ساخت و تعمیرات کشتی در این شرکت افزود: اکنون زیر ساخت های خوبی برای تعمیرات انواع کشتی در یارد بهشهر بوجود آمده است.
وی با بیان این که با همکاری سازمان کشتیرانی دریای خزر با یارد تعمیراتی صدرای شمال توان و ظرفیت کافی برای تعمیر کشتی های ولگامکس بوجود آمده است، توضیح داد: اکنون کشتی های بزرگی که در یارد کشورهای روسیه و یا جمهوری آذربایجان تعمیر می شده است، در یارد صدرای شمال قابل پهلو گیری و تعمیر هستند.
این مقام مسوول ادامه داد: در حال حاضر یارد صدرای شمال آمادگی لازم را از هر جهت برای پذیرش شناورهای ولگامکس دارد، چراکه علاوه بر توسعه زیر ساخت ها، تمام تجربیات فنی یاردهای روسی و آذربایجانی به تیم فنی صدرا منتقل شد.
کلانتری با اظهار این که برای نخستین بار شناوری از کشور روسیه برای تعمیر و به روز رسانی وارد مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بهشهر شده است، گفت: معمولا برای تعمیرات هر کشتی به طور متوسط۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار درآمد کسب می شود.
مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با بیان این که در حال حاضر صدرای شمال عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی را در دست اجرا دارد، بیان داشت: علاوه بر این، ۲ فروند کشتی رو رو دیگر در دست طراحی است که ظرفیت را به ۱۲هزار تن افزایش می دهد.
وی، فعال شدن طرح های ساخت و تعمیرات کشتی در صدرای شمال را عامل ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دانست و بیان داشت: یکی از مزیت های اجرای این طرح ها در منطقه، بکار گیری یکهزار نفر از مهندسان و کارکنان ماهر بومی است.
کلانتری با توضیح این نکته که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اهمیت توسعه زیر ساخت های کشتی سازی و تعمیرات آن در دریای خزر پی برده و برنامه های حمایتی خوبی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: با توجه به ارتباطات تنگاتنگی که بین ایران و روسیه بوجود آمده است و نقش مازندران در کریدور شمال به جنوب نیز محوری محسوب می شود، اکنون فرصت های سرمایه گذاری خوبی از سوی دولت و بخش خصوصی بوجود آمد.
مدیر بازرگانی شرکت صنعتی دریایی ایران مستقر در بهشهر به اهمیت ساخت کشتی های حمل کانتینری و تردد آن در دریای خزر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته با توجه به افزایش حمل کانتینری، نیاز به ساخت دو فروند کشتی کانتینری به ارزش ۴۰میلیون دلار هستیم.
وی ساخت یک شناور تانکر به ارزش ۱۳ میلیون دلار را از دیگر نیاز های شرکت کشتیرانی ایران در دریای خزر اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت گردشگری دریایی نیز از دیگر مزیت های دریای خزر است که شرکت صدرای شمال آمادگی ساخت کشتی های گردشگری را دارد.
این مقام مسوول ساخت اسکله های گردشگری، شناورهای تفریحی و لوکس و آمبولانس دریایی را از دیگر نیازهای مهم در دریای خزر عنوان کرد و گفت: این شرکت توانایی اجرای همه طرح های گردشگری دریایی را با ساخت انواع کشتی و شناور را دارد.
تاریخچه و توانمندی‌های صدرا
شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال ۱۳۴۷ در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناورهای دریایی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد و این شرکت درحال حاضر مجهز به جامع ترین و کامل ترین امکانات برای طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناورها است.
این مجموعه دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهند و شرکت صدرا با تلاش مستمر برای ارتقای سطح تکنولوژی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فرا ساحلی نفت و گاز، کشتی سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را گرفت.

http://sanatnews.ir/News//280759
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است