چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

۲۲ هزار واحد مسکونی خیرساز در کشور ساخته شد

۲۲ هزار واحد مسکونی خیرساز در کشور ساخته شد
  تاريخ:نهم خرداد 1402 ساعت 12:08   |     کد : 277809   |     مشاهده: 377
به گزارش صنعت نیوز، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: انجمن خیرین مسکن‌ساز تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی را در سراسر کشور برای نیازمندان احداث کرده است.
به گزارش صنعت نیوز، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: انجمن خیرین مسکن‌ساز تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی را در سراسر کشور برای نیازمندان احداث کرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین "حسین روحانی‌نژاد" روز سه‌شنبه در جلسه انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است که فعالیت می‌کند و نوسازی روستاها، بازسازی منازل خسارت دیده از حوادث طبیعی و ساخت مسکن برای محرومان بخشی از وظایف این نهاد است.
وی بیان کرد: آنچه امروز بنیاد مسکن در دستور کار قرار داده، نوسازی مسکن روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است و موظف هستیم عمران و آبادانی را به این مناطق برسانیم.
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان در سطح کشور با همکاری نهادهای مختلف در حال ساخت است.
وی گفت: تورم در چند سال اخیر افزایش یافته است که باید مهار شود و اعتبار به پول ملی بدهند و گرنه ما هم در ساخت مسکن محرومان دچار مشکل می‌شویم.
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد خیرین مسکن‌ساز را یک هویت اجتماعی دانست و تصریح کرد: مسکن مشکل جدی به خصوص برای نیازمندان است که در همین راستا بخشی از مردم و خیران نیک‌اندیش اعلام آمادگی کردند و انجمن خیرین مسکن‌ساز از سال ۱۳۸۳ در سراسر کشور شکل گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز باید خیلی فعال پیش برود افزود: بازنگری در انجمن کشور صورت گرفته و تعدادی خیر به هیات امنای ملی اضافه می‌کنیم تا غلبه حضور خیرین در این انجمن محسوس باشد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: دولت و نظام وظیفه خود را برای ساخت مسکن انجام می‌دهند اما برکت کار مردم با ارزش‌تر است و خوشبختانه انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان جنوبی با ساخت هزار و ۲۶۷ واحد انجمن موفقی در این منطقه کم‌برخوردار است.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی نیازمند توسعه است و مسئولان و موثرین استان دعوت شوند تا پای کار بیایند، فریاد پاک و مقدس را باید شنید و منتقل کرد چرا که فریادها مربوط به محرومیت استان است.
ساخت هزار و ۲۶۷ واحد مسکونی خیرساز در خراسان جنوبی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون هزار و ۲۶۷ واحد مسکونی با مشارکت خیرین مسکن‌ساز در این استان احداث شده یا در حال اجرا است.
قاسم تنها افزود: تاکنون ۷۰۴ واحد با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان واگذار شده و ۴۴۲ واحد مسکونی خیرساز با اعتبار ۱۰۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در حال ساخت است.
عضو هیات مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان جنوبی نیز گفت: شروع به کار این انجمن در محله مهرشهر بیرجند برای محرومان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی بود.
حجت‌الاسلام محمد محمدی به استفاده از مصالح با کیفیت و بادوام در ساخت واحدهای مسکونی خیرساز اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۴۲ واحد مسکونی در شهرک‌های اقماری بیرجند، سه‌قلعه و سرایان برای محرومان در حال ساخت است.
وی عنوان کرد: این واحدهای مسکونی به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین ۱۲۱ واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلول به بالا در استان ساخته شده است.
عضو هیات مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان جنوبی افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان زیربط ساخت این مسکن‌ها در استان به اتمام برسد و شهرداری‌ها و سایر نهادها به مصوبه‌ دولت عمل کنند که همکاری بیشتری با انجمن خیرین مسکن‌ساز داشته باشند.
برنامه‌های سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیروز (دوشنبه) با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آغاز شد.
همچنین پنج هزار و سیصد و بیستمین واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی با حضور وی و شماری از مسوولان استان در روستای شواکند بیرجند و طرح بهسازی بافت با ارزش روستای چنشت در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.
دیدار با کارکنان اداره کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی، جلسه با انجمن خیرین مسکن‌ساز استان، افتتاح مسکن معلولان و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد در سفر به خراسان جنوبی است.

http://sanatnews.ir/News/1/277809
Share

برچسب ها :  واحد مسکونی , خیرساز , کشور
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است