چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

استقرار ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

استقرار ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی
  تاريخ:هشتم خرداد 1402 ساعت 12:27   |     کد : 277712   |     مشاهده: 453
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند و به بیش از ۳۰۰ شرکت توانمند مستقر در این نواحی در راستای دانش‌‍بنیان شدن مشاوره داده‌ایم که با ارتقای فناوری، توانستند دانش‌بنیان شوند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند و به بیش از ۳۰۰ شرکت توانمند مستقر در این نواحی در راستای دانش‌‍بنیان شدن مشاوره داده‌ایم که با ارتقای فناوری، توانستند دانش‌بنیان شوند.
آقای علی رسولیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی (اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری)، افزود: حمایت از تولید از مسیر توانمندسازی و تقویت بخش خصوصی می‌گذرد، تداوم این مسیر منجر به اشتغال‌زایی پایدار و توسعه همه جانبه خواهد شد.
رسولیان گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دو وظیفه مهم تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران و صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط (SME) را بر عهده دارد، حمایت از SMEها در ۸۵ محور حمایتی دنبال می‌شود و در حوزه تأمین زیرساخت‌ها توازن منطقه‌ای اهمیت بسیاری دارد که با اولویت ویژه‌ای در دستور کار است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی بر اساس آمایش سرزمینی نیز با اولویت ویژه دنبال می‌شود، در این راستا شهرک‌های تخصصی نظیر شهرک‎های فناوری، پوشاک، دانش بنیان و ... در حال ایجاد است و یا احداث شده است.
وی نگاه ویژه به شرکت‌های پیشران و برنامه‌ریزی برای استقرار آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یکی از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: حمایت از رسوخ فناوری و تبادل فناوری با کشور‌های توسعه‌یافته در این راستا در دستور کار است تا با به‌همرسانی کسب و کارها، صنایع کوچک و متوسط (SME) کشورمان توانمند‌تر شوند.
رسولیان، به برخی از این تبادل فناوری‌ها اشاره کرد و افزود: تبادل فناوری با جمهوری چک را شروع کرده‌ایم، با کشور آلمان نیز تفاهم‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، با ترکیه و چین نیز به توافقات خوبی رسیده‌ایم که همه این‌ها ارتقاء فناوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط و به‌هم‌رسانی کسب و کار‌ها را به ارمغان می‌آورد.
وی همچنین گفت: از حضور و مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا حمایت می‌کنیم، پاویون‌هایی را در نمایشگاه‌های معتبر برای تقویت حضور شرکت‌های ایرانی ایجاد خواهیم کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین حمایت از دانش‌بنیان‌شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط توانمند را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و افزود: به صنعت به گونه‌ای متفاوت نگاه خواهیم کرد، همانگونه که کشور‌هایی که سطح فناوری بالاتری دارند به شکلی متفاوت به حوزه صنعت نگاه می‎کنند.
گفتنی است؛ هفتمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی (اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری) یکشنبه هفتم خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور کارآفرینان، اندیشمندان، دانشگاهیان، مدیران ارشد و عالی رتبه دولتی و خصوصی، مشاوران، مسئولان و نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «هادی قوامی» معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سارا فلاحی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و «غلامرضا مرحبا» نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در این همایش به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

http://sanatnews.ir/News/1/277712
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است