پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

بازدید کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی

بازدید کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی
  تاريخ:ششم خرداد 1402 ساعت 13:10   |     کد : 277547   |     مشاهده: 516
به گزارش صنعت نیوز، رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به استان هرمزگان در بندر شهید رجایی حضور یافته و از ظرفیت‌های این بندر بازدید کردند.
به گزارش صنعت نیوز، رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به استان هرمزگان در بندر شهید رجایی حضور یافته و از ظرفیت‌های این بندر بازدید کردند.
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در بدو ورود به بندر شهید رجایی ضمن بازدید از بندر نفتی خلیج‌فارس با حضور در ساختمان مرجع دریایی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.
ثبت سفارش کالاها، اظهارنامه‌های گمرکی با هدف کاهش و نظارت بر کالای قاچاق و نحوه ورود و خروج کشتی‌ها از جمله مباحتی بود که رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور استاندار هرمزگان و مدیران‌کل گمرک و بنادر و دریانوردی در این راستا بحث و گفت وگو کردند.
در این بازدید بر لزوم ترسم راهکارهایی برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید شد.
مجتمع بندری شهید رجایی از سال ۱۳۶۴ فعالیت رسمی خود را در غرب هرمزگان آغاز کرده و امروز به یک بندر راهبردی و توسعه محور در کشور تبدیل شده است.
این بندر با داشتن ظرفیت‌های مختلفی همچون پایانه نفتی، کانتینری، کالاهای فله، جرثقیل‌های بزرگ ریلی و زرافه‌ای، اتصال به راه آهن سراسری و اراضی پشتیبانی نقش حیاتی برای اقتصاد دریا محور در کشور ایفا می‌کند.
قرار گرفتن در دهانه ورودی خلیج‌فارس و تنگه هرمز، بهره‌مندی از تجهیزات مدرن، اتصال به شبکه بین‌المللی ریلی، امکان واگذاری زمین و دیگر امکانات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ده‌ها مزایای دیگر موجب شده تا این بندر به یکی از موفق‌ترین سازمان‌های بندری در خاورمیانه تبدیل شود.
بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ بندر فعال و در عین حال بزرگترین بندر تجاری کشور همچنین در طول دهه‌های ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده است.
بازدید از بنادر شهید باهنر و شهید رجایی و بازدید از پالایشگاه‌ها و برخی مراکز صنعتی استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های اعلام شده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر به استان هرمزگان است.
اعضای کمیسیون اصل ۹۰ روز پنجشنبه چهارم خردادماه در برنامه سفر سه روزه به هرمزگان، در نخستین روز به بازدید از زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری جزیره ابوموسی پرداخته و سپس در نشست شورای اداری استان شرکت کردند.
همچنین روز گذشته در دومین روز سفر به استان هرمزگان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عازم شهرستان جاسک شدند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کردند؛.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در این سفر، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/277547
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است