پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

تاکید رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر کاهش زمان ترخیص کالا در بنادر کشور

تاکید رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر کاهش زمان ترخیص کالا در بنادر کشور
  تاريخ:ششم خرداد 1402 ساعت 13:07   |     کد : 277546   |     مشاهده: 242
به گزارش صنعت نیوز، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید کرد و گفت: این کمیسیون در فرایند نظارتی خود به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان ترخیص کالاها و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است‌.
به گزارش صنعت نیوز، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید کرد و گفت: این کمیسیون در فرایند نظارتی خود به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان ترخیص کالاها و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است‌.
حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر روز شنبه در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی از رسوب کالاها در این بندر انتقاد کرد و افزود: درصد رسوب کالاها در بنادر بزرگ دنیا بسیار پایین‌تر از بنادر کشورمان است که در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی، یک سری وظایف حاکمیتی بر دوش دارد که می‌خواهیم روند اجرای آن‌ها را سنجش کنیم.
وی بیان کرد: یکی از نقص‌های موجود در فرآیندهای بندری و گمرکی کشتی‌های تجاری این است که ابتدا اجازه‌ی پهلوگیری به کشتی‌ها داده می‌شود و بعد از آن اظهارنامه درخواست می‌شود که این امر موجب رسوب‌ کالاها در بنادر می‌شود.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اظهارنامه باید قبل از پهلوگیری کشتی‌ها صادر و بعد از ثبت سفارش به صورت برخط انجام شود و سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک نیز به این اظهارنامه دسترسی داشته باشند.
رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به استان هرمزگان در بندر شهید رجایی حضور یافته و از ظرفیت‌های این بندر بازدید کردند.
ثبت سفارش کالاها، اظهارنامه‌های گمرکی با هدف کاهش و نظارت بر کالای قاچاق و نحوه ورود و خروج کشتی‌ها از جمله مباحتی بود که رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور استاندار هرمزگان و مدیران‌کل گمرک و بنادر و دریانوردی در این راستا بحث و گفت وگو کردند.
بازدید از بنادر شهید باهنر و شهید رجایی و بازدید از پالایشگاه‌ها و برخی مراکز صنعتی استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های اعلام شده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر به استان هرمزگان است.
اعضای کمیسیون اصل ۹۰ روز پنجشنبه چهارم خردادماه در برنامه سفر سه روزه به هرمزگان، در نخستین روز به بازدید از زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری جزیره ابوموسی پرداخته و سپس در نشست شورای اداری استان شرکت کردند.
همچنین روز گذشته در دومین روز سفر به استان هرمزگان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عازم شهرستان جاسک شدند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کردند.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در این سفر، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.
بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ بندر فعال و در عین حال بزرگترین بندر تجاری کشور همچنین در طول دهه‌های ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده است.


 

http://sanatnews.ir/News/1/277546
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است