چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

پایان مرحله نخست مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان

پایان مرحله نخست مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان
  تاريخ:اول خرداد 1402 ساعت 11:05   |     کد : 277186   |     مشاهده: 409
به گزارش صنعت نیوز، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان مرحله نخست مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان مرحله نخست مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله خبر داد.
ایزدی با بیان اینکه این مرحله شامل مرمت یک چهارم گنبد یعنی ۴ نیم‌ترک از مجموع ۱۶ نیم‌ترکِ آن بود گفت: خط قسمتی که مرمتِ آن تمام‌شده از بخش‌های مرمت‌نشده کاملاً مشخص است.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: مرمت سایر بخش‌ها به محض تأمین اعتبار شروع می‌شود، ولی اولویت اجرای این پروژه با نیم‌ترک‌های مرمت‌شده بود.
ایزدی افزود: با توجه به جهت بارش‌ها در اصفهان که از سمت غرب است، بخش‌های مرمت‌شده آسیب خیلی زیادی دیده بود که خوشبختانه در این مرحله مرمت شدند. مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: مرحله بعدی مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله دوباره به مناقصه گذاشته می‌شو یا اینکه مرمت در شرایط خاص ادامه خواهد یافت.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: در شورای فنی استان مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود که آیا مرمت با همان پیمانکار و از طریق ترک تشریفات ادامه داده شود و یا اینکه به مناقصه گذاشته شود؟
ایزدی گفت: فعلاً با توجه به بارش‌های اخیر، اولویت‌های مرمتیِ دیگری در میدان نقش‌جهان وجود دارد و به همین علت اعتبارات به سمت حفاظت از خودِ میدان و بازار پیرامون آن رفته است.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: به محض رفع خطر و اقدامات ضروری بازار، در مرحله بعد به ادامه مرمت گنبد شیخ لطف‌الله خواهیم پرداخت؛ اما درحال حاضر قرار است بخشی از عالی قاپو، بازار و کاشی‌کاری‌های بدنه بازار مرمت شود.

http://sanatnews.ir/News//277186
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است