پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

بهره‌برداری از واحدهای جدید گازی نیروگاه طرشت تا پایان امسال

بهره‌برداری از واحدهای جدید گازی نیروگاه طرشت تا پایان امسال
  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1402 ساعت 13:51   |     کد : 276764   |     مشاهده: 451
به گزارش صنعت نیوز، معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت تهران گفت: واحدهای جدید گازی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و برای پیک تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شوند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت تهران گفت: واحدهای جدید گازی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و برای پیک تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شوند.
«امیرحسین حسن آهی» در نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار داشت: ۲ واحد بخار نیروگاه طرشت برای همیشه از مدار خارج شده تا واحدهای جدید و گازی جایگزین آن شود.
وی ظرفیت نیروگاه طرشت را ۴۲ مگاوات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این نیروگاه سال ۱۳۳۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و آن زمان در فاصله ۵ کیلومتری تهران قرار داشت.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت ادامه داد: واحد جدید گازی در سال ۱۳۹۸ به ظرفیت ۲۲ مگاوات به نیروگاه طرشت افزوده شد.
حسن آهی در باره برنامه تعمیراتی این نیروگاه گفت: ۲ برنامه تعمیرات ۱۰ روز برای واحدهای بخار و ۲۰ روزه برای واحد گازی تدارک‌دیده‌شده بود که برنامه تعمیرات واحدهای بخار به طور کامل انجام شده و برنامه تعمیراتی واحد گازی ۱۸ روزه به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفرساعت کار تعمیراتی در این نیروگاه انجام شد.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت ادامه داد: نیروگاه طرشت یکی از نیروگاه‌های تهران است که از طریق شبکه فوق توزیع برق تولیدی را به شبکه تزریق می‌کند.
حسن آهی افزود: سال ۱۳۳۸ به دلیل فاصله این نیروگاه با تهران نوع سوخت آن مایع از جنس مازوت و گازوئیل بود، اما از سال ۱۳۷۱ نیروگاه مجاز به استفاده از سوخت مایع نیست و فقط گاز استفاده می‌کند.
وی بازدهی نیروگاه طرشت را ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: پارسال باهدف افزایش راندمان قراردادی منعقد شد تا ۲ واحد بخار نیروگاه برکنار شده و ۶ واحد گازی جدید با مصرف آب صفر جایگزین شوند.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت افزود: این ۶ واحد ۵۸.۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه خواهند کرد و بازدهی نیروگاه را به ۴۹ درصد می‌رسانند.
حسن آهی در باره میزان مصرف آب در نیروگاه طرشت ادامه داد: پارسال میزان مصرف آب در نیروگاه به صفر رسید و حتی به شبکه آب تهران نیز کمک شد.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه برای تابستان امسال آماده کمک به شبکه برق است.
در اواخر سال ۱۳۳۳ نیروگاه برق تهران که زیر نظر شهرداری تهران فعالیت می‌کرد، برای کمبود برق تهران قراردادی را با شرکت فرانسوی آلستوم جهت خرید نیروگاه طرشت به بهای ۶٫۳ میلیون دلار با بازپرداخت ۱۰ ساله و سود ۵ درصد منعقد کرد.
در شهریور ۱۳۳۸ واحدهای ۳ و ۴ و در مهر ‌همان سال واحدهای ۱ و ۲ در مدار قرار گرفتند. در آن زمان، این نیروگاه قادر بود به‌تنهایی بیش از ۵۰ درصد انرژی الکتریکی موردنیاز تهران را تأمین کند.

http://sanatnews.ir/News//276764
Share

برچسب ها :  نیروگاه , گاز , طرشت
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است