چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

نیروگاه‌های گازی، سیکل ترکیبی می‌شوند

نیروگاه‌های گازی، سیکل ترکیبی می‌شوند
  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:48   |     کد : 276566   |     مشاهده: 467
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: تلاش می‌شود تعدادی از واحدخای نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شوند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: تلاش می‌شود تعدادی از واحدخای نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شوند.
همایون حائری در سی و یکمین همایش سالیانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران و نهمین همایش صنعت نیروگاهی ایران، با اشاره به تاریخچه صنعت نیروگاهی در ایران افزود: صنعت نیروگاهی کشور طی سال‌ها در ایران ریشه دارد.
وی ادامه داد: در زمان انقلاب ظرفیت نیروگاهی کشور ۷هزار مگاوات بود، در حال حاضر بیش از ۹۱هزار مگاوات است که از این میزان بیشتر از نیمی از آن داخل کشور و به دست توانای متخصصین ایرانی در شرکت مپنا ساخته شده است.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: واحدهای گازی در کشور هستند که در برنامه داریم آنها را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.
حائری گفت: واحدهای گازی مکملی از واحدهای تجدیدپذیر هستند که در آینده سهم بیشتری از انرژی کشور خواهند داشت که در حال حاضر نزدیک به هزار مگاوات است.
وی درباره نقش گروه مپنا در راه‌اندازی واحدهای سیکل ترکیبی گفت: بیش از ۷۰ درصد از مجوعه‌های سیکل ترکیبی توسط مپنا ساخته شده و راندمان بسیار بالایی دارند.
حائری افزود: ۳۵هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی وجود دارد که از این میزان هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخاری داریم که بدون مصرف سوخت، برق تولید می‌کند، بنابراین سالانه بیش از ۱۸میلیارد مترمکعب سوخت گاز یا گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.
سی و یکمین همایش سالیانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران و نهمین همایش صنعت نیروگاهی ایران در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی تا روز ۲۱ اردیبهشت با برگزاری پنل‌های تخصصی این حوزه‌ها ادامه خواهد داشت.

http://sanatnews.ir/News//276566
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است