شنبه 15 ارديبهشت 1403

تمجید اروپا از ابتکار چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین

  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:22   |     کد : 276557   |     مشاهده: 202
تهران- ایرنا - نماینده اتحادیه اروپا گفتگوی تلفنی اخیر شی جینپینگ رئیس جمهوری چین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را گامی مثبت ارزیابی کرد و خواستار تلاش های بیشتر برای دستیابی به صلح شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رویترز، مکالمه تلفنی طولانی رئیس جمهوری چین با همتای اوکراینی اش که برای نخستین بار از آغاز جنگ اوکراین اخیرا انجام شد، یکی از اهداف طولانی مدت کی‌یف را که ماه ها به دنبالش بود را عملی کرد.
خورخه تولدو آلبینانا نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: «ما می خواهیم چین فراتر از این رود و کمک بیشتری در راستای دستیابی به صلح انجام دهد. از جمله خواسته های ما خارج شدن سربازان روسی از اوکراین است. »
رسانه های دولتی چین گزارش داده بودند طی مکالمه تلفنی شی جینپینگ با همتای اوکراینی، رئیس جمهوری چین گفته بود نماینده ویژه ای به اوکراین خواهد فرستاد تا با طرفین جنگ گفت وگوهایی داشته باشد و شرایط صلح را مهیا کند.
در همین راستا آلبینانا خاطرنشان کرد انتظارات برای گفتگوها در سطح بالا طی سال جاری میلادی شامل مذاکرات استراتژیک میان جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و چین گانگ وزیر امورخارجه چین در کنار موضوعاتی از جمله تجارت و اقتصاد، مسائل دیجیتال و آب و هوا وجود دارد.
وی در ادامه سخنانش افزود اظهارنظرهای اخیر بورل درباره تنگه مورد مناقشه تایوان به شدت مبالغه آمیز بوده است.
جوزف بورل در مقاله ای که در روزنامه دیمانش منتشر شد گفته بود نیروهای دریایی اروپایی باید در تنگه تایوان به گشتزنی مشغول شوند، چرا که تایوان به لحاظ اقتصادی، تجاری و تکنولوژی برای ما حائز اهمیت است.

http://sanatnews.ir/News//276557
Share

برچسب ها :  اروپا , چین , جنگ اوکراین
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است