جمعه 28 ارديبهشت 1403

دوئل قهرمانان در تابستان داغ کشتی ایران

دوئل قهرمانان در تابستان داغ کشتی ایران
  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 11:51   |     کد : 276541   |     مشاهده: 406
به گزارش صنعت نیوز، ثبت‌نام «عباس جدیدی» در انتخابات فدراسیون کشتی موجب شد تا یکی از رقیبان جدی «علیرضا دبیر» گام به میدان رقابت با شاگرد اول مدیریت ورزش ایران بگذارد.
به گزارش صنعت نیوز، ثبت‌نام «عباس جدیدی» در انتخابات فدراسیون کشتی موجب شد تا یکی از رقیبان جدی «علیرضا دبیر» گام به میدان رقابت با شاگرد اول مدیریت ورزش ایران بگذارد.
انتخابات فدراسیون کشتی پنج اردیبهشت با ثبت‌نام علیرضا دبیر دارنده مدال طلای المپیک آغاز و روز گذشته (۱۸ اردیبهشت) با نام‌نویسی عباس جدیدی نائب قهرمان المپیک پایان پذیرفت. قهرمانانی که در دوره گذشته نیز برای این پست کاندیدا شده بودند اما جدیدی نتوانست در نهایت به مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی برسد. در کنار جدیدی و دبیر، حمید بنی‌تمیم سرپرست سابق فدراسیون، حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون، عبدالله عزیزی رییس سابق هیئت کشتی تهران، جمشید خیرآبادی رییس هیئت کشتی استان کردستان و مصطفی میرزایی رئیس سابق هیئت کشتی استان اصفهان از دیگر چهره‌هایی هستند که برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون نامزد شدند.
از عبدالله عزیزی و عباس جدیدی به عنوان ۲ منتقد جدی علیرضا دبیر رئیس کنونی فدراسیون یاد می‌شود، منتقدانی که شاید شیوه و روش انتقاد آنان با هم کاملا متفاوت باشد اما در گذشته از دوستان و حامیان دبیر بودند اما گذر زمان و حواشی مختلف این سه نفر را در جبهه‌های مختلف قرار داد.
عزیزی در تیرماه سال ۱۳۹۸ از حامیان دبیر بود اما بعد از آن از دارنده مدال طلای المپیک سیدنی فاصله گرفت و در نهایت از هیئت کشتی استان تهران کنار گذاشته شد. البته کنار گذاشتن وی از هیئت کشتی با حاشیه‌های زیادی روبرو شد و حتی دبیر ادعا کرد که عزیزی یازده بار از وی شکایت کرده است.
شاید میزان انتقاد جدیدی از دبیر مانند عزیزی نباشد اما سابقه حضور آنان در شورای شهر و حواشی خیابان بهشت موجب شده تا از نایب قهرمان المپیک به عنوان یکی از مهمترین و جدی‌ترین رقبای دبیر یاد شود. البته دبیر در مقطعی عباس جدیدی را به عنوان نماینده ایران برای پست دبیرکلی شورای کشتی آسیا معرفی کرد اما برخی حاشیه‌ها موجب شد تا کشتی ایران توفیقی در این انتخابات نداشته باشد. در آن مقطع حمید بنی‌تمیم دبیرکلی شورای کشتی آسیا را برعهده داشت.
جدیدی که تجربه غلبه بر بزرگان کشتی دنیا را در کارنامه دارد اکنون با سد سخت دبیر روبرو شده است. دبیر در چهار سال گذشته کارهای عمرانی و زیربنایی زیادی را در کشتی انجام داده است و از سوی بسیاری از کارشناسان لقب شاگرد اول ورزش ایران را یدک می‌کشد. البته جدیدی نیز با تکیه بر افتخارات ورزشی و سوابق مدیریتی خود می‌تواند دبیر را در چالش سخت قرار دهد.
تمام این احتمالات و رسیدن قهرمانان به تابستان گرم کشتی ایران در حالی است که نامزدهای پست ریاست فدراسیون کشتی باید صلاحیت لازم مدیریتی را از سوی نهادهای نظارتی کسب و بعد وارد گود رقابت شوند رقابتی که شاید طناب‌کشی قهرمانان را از خیابان بهشت به سالن استاد فارسی آکادمی کمیته ملی المپیک انتقال دهد.
به طور حتم کشتی ایران روزهای سختی را در چند ماه آینده پیش رو خواهد داشت. برگزاری انتخابی تیم‌های ملی کشتی برای حضور در پیکارهای جهانی به عنوان یکی از گزینشی‌های المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی، کشتی ایران را در نقطه‌ای قرار داده که بیش از هر چیزی در این روزها و ماه‌ها به ثبات و آرامش نیاز دارد.
کشتی ایران در ماه‌های اخیر ضمن برگزاری مسابقات داخلی، نیازمند حضور نمایندگان کشورمان در تورنمنت‌های مختلف و البته حضور تیم‌های رده‌های مختلف سنی در پیکارهای قاره‌ای و جهانی است و به همین دلیل رئیس جدید فدراسیون بعد از انتخابات با چالش و مشکلات مالی روبرو خواهد شد، موضوعی که با وعده و وعید مرتفع نخواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/276541
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است