جمعه 28 ارديبهشت 1403

هاشمی: لیست رشته‌های اعزامی با حضور وزیر نهایی می‌شود

هاشمی: لیست رشته‌های اعزامی با حضور وزیر نهایی می‌شود
  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 11:44   |     کد : 276538   |     مشاهده: 371
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اختلاف‌نظرهای کارشناسی همیشه هست و به همین دلیل ۲ جلسه دیگر برگزار می‌کنیم و در نهایت در ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر لیست را نهایی می‌کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اختلاف‌نظرهای کارشناسی همیشه هست و به همین دلیل ۲ جلسه دیگر برگزار می‌کنیم و در نهایت در ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر لیست را نهایی می‌کنیم.
سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نشست امروز (سه‌شنبه) هیئت اجرایی با اشاره به مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست به خبرنگاران گفت: نخستین موضوع نشست امروز، اعزام کاراون به هانگژو بود. در آخرین جلسه ستاد بازی‌ها گزارش‌های جمع‌بندی و چالش‌های‌های ثبت‌نام هم مطرح شد.
وی افزود: رئیس مرکز نظارت نیز در خصوص رشته‌های اعزامی گزارش داد و در خصوص ۳۱ رشته‌ اعزامی، بررسی‌ها صورت گرفت. اختلاف‌نظرهای کارشناسی همیشه هست و به همین دلیل ۲ جلسه دیگر برگزار می‌کنیم و در نهایت در ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر لیست را نهایی می‌کنیم.

۲۰۰ میلیارد تومان بین فدراسیون‌ها توزیع می‌شود
هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات جلسه، شاخص‌های توزیع اعتبارات و سهم فدراسیون‌ها مشخص شد. ۲۰۰ میلیارد تومان سر جمع اعتبارات بود که بین فدراسیون‌ها توزیع می‌کنیم. ۲ بند هم داشتیم که درصدی در اختیار رئیس برای هزینه کرد در شرایط اضطرار و ۱۰ درصد (۲۰ میلیارد) هم برای فدراسیون‌ها که نیاز به مربی خارجی دارند در نظر گرفته شد. اما تا امروز هیچ پرداختی از این محل نداشتیم. برخی فدراسیون‌ها به این مسائل اعتراض داشتند. منصفانه نیست دوستانی که در جلسه هیئت اجرایی نیستند، به اعضا حمله کنند. چون نقطه نظرات مطرح شده در جلسه باعث خوشحالی برخی و ناراحتی برخی دیگر می‌شود.
وی در خصوص شاخص‌های تصویب بودجه نیز توضیح داد: بعد از سه ماه کار کارشناسی به شاخص‌های نسبتا علمی رسیدیم. تصمیم نهایی این شد که ۱۰ فدراسیون هفته آینده دعوت شوند و بعد از شنیدن حرف‌هایشان مصوبات را ابلاغ کنیم.

تصویب رقمی خاص از سوی مجلس برای کشتی
دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به بودجه فدراسیون‌ها افزود: کمیته ملی المپیک مسئول توزیع اعتبارات نیست و ما ردیفی برای بودجه نداریم. ولی عرف بوده که برای کمک به فدراسیون‌ها در شرایط اضطرار برای حضور در رویدادهای مربوط به کمیته کمک می‌کردیم. فدراسیون نباید تنها متکی به بودجه کمیته و دولت باشد. دولت در ردیف‌های اعتباری، بودجه‌ای برای کمک به فدراسیون‌ها به وزارت می‌دهد و غیر از آن ردیف اصلی، طبق اخبار غیررسمی من، بعضی روسای فدراسبون‌ها فکر کردند که اعضای هیئت اجرایی در توزیع بودجه دخل و تصرف داشتند، باید بگویم این تصور درست نیست. در این خصوص باید شفاف‌سازی کنم و بگویم غیر از ردیف اصلی بودجه، ۵۰۰ میلیارد تومان هم دولت در اختیار وزارت ورزش برای توزیع به فدراسیون‌ها قرار داد و در اخبار غیررسمی شنیدیم که رقمی خاص برای فدراسیون کشتی به تشخیص مجلس توسط وزارت ورزش در نظر گرفته شد.

http://sanatnews.ir/News/1/276538
Share

برچسب ها :  المپیک , سیدمناف هاشمی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است