پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

صدور مجوز جذب ۱۱ هزار مربی توسط رییس جمهور

  تاريخ:هشتم اسفند 1401 ساعت 14:56   |     کد : 274201   |     مشاهده: 266
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی از سوی رئیس جمهور خبر داد و گفت: روز دهم اسفندماه همه مدارس کشور توسط دانش آموزان اداره می‌شود.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده در گردهمایی گرامی داشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد، چالش‌های پیش روی امور تربیتی را برشمرد و گفت: گستردگی اهداف تربیتی و محورهایی که آموزش و پرورش به دنبال آن است موجب شده از تمرکز و عمق فعالیتها کاسته شود. برداشت‌های مختلف و در برخی موارد متضاد اثرپذیری برنامه‌ها را کم می‌کند.

وی افزود: روشن نبودن نقش مربی در مدرسه، ارسال بخشنامه بدون درنظر گرفتن مقتضیات بومی، نقش کمرنگ دانش آموزان در طراحی برنامه‌ها برای خودشان، ابلاغی بودن برنامه‌ها برای دانش آموزان، نقش کمرنگ مربیان در تولی گری مدارس، چالش نیروی انسانی از حیث کمیت و کیفیت، تلقی انحصاری بودن امور تربیتی در معاونت پرورشی از دیگر چالش‌های حوزه امور تربیتی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به راهکارهای درنظر گرفته شده برای احیای امور تربیتی اشاره کرد و گفت: ایجاد گفتمان واحد تربیت بر اساس سند تحول بنیادین مورد تاکید است و «تربیت» را تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد به حساب می‌آورد و کانون محوری تربیت را هویت تلقی کرده است.

باقرزاده افزود: سندتحول نقش مربی تربیتی را هدایت گری و تسهیل گری امور تربیتی دانسته است. کاستن از دغدغه ها و تسهیلگری فعالیت ها برای مربیان راهکاری است که اخیرا سامانه نورینو هم در همین راستا راه اندازی شده است. تلفیق امور تربیتی و آموزشی راهکار دیگر بود. کتاب‌های درسی به یکی از مبانی مسابقات قرآن و مسابقات فرهنگی ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به مشارکت فعال دانش آموزان، تقویت تشکل‌ها و توسعه اردوهای تربیتی اظهار کرد: اداره مدرسه توسط دانش آموزان در روز دهم اسفند ماه به طور سراسری در همه کشور اجرا می‌شود و این برنامه در راستای افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین اعتبارات بر اساس عملکرد و سنجش اثربخشی توزیع شده‌اند. در راستای ارتقای کیفیت نیروی انسانی، هیئت‌های اندیشه ورز در استانها تشکیل شده است. برای آینده خبرهای خوشی داریم و رئیس جمهور مجوز جذب ۱۱ هزار نیروی پرورشی را صادر کرده و اکنون در حال طراحی سازوکارها و فرایندهای جذب هستیم که بر اساس اطلس نیاز جغرافیایی خواهد بود. طرح مربیان ۱۴۰۱ را در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده‌ایم. شمارشان هزار نفر است که زمینه حضور آنها دربرنامه‌های فرهنگی و تربیتی را فراهم کرده‌ایم.

http://sanatnews.ir/News//274201
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است