شنبه 1 ارديبهشت 1403

روسیه در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد

  تاريخ:سوم اسفند 1401 ساعت 12:06   |     کد : 274052   |     مشاهده: 273
رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی در ورشو پایتخت لهستان به مناسبت یکسالگی جنگ اوکراین گفت که روسیه در این جنگ پیروز نخواهد شد و ولادیمیر پوتین اشتباه محاسباتی کرده است.

روسیه در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا که در سالگرد یکسالگی جنگ اوکراین به لهستان سفر کرده است، گفت: یک سال پیش، جهان آماده سقوط کی یف بود، ولی امروز می‌توانم بگویم که اوکراین همچنان قدرتمند پابرجا و از همه مهمتر آزاد ایستاده است.

جو بایدن اقدام نظامی روسیه در اوکراین را آزمایشی برای ایالات متحده، اروپا و ناتو خواند و تصریح کرد: ایالات متحده و اروپا به دنبال نابودی روسیه نیستند و برای حمله به آن توطئه نمی‌کنند.

بایدن تأکید کرد که روسیه در این جنگ پیروز نخواهد شد و ولادیمیر پوتین اشتباه محاسباتی کرده است.


رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: جنگ ضرورت نیست بلکه یک فاجعه است. پوتین می‌تواند جنگ را با یک کلمه متوقف کند. به هیچ وجه ما نمی‌توانیم حاکمان مستبد را تحمل کنیم.

وی افزود: ۱۴۳ کشور عضو سازمان ملل الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین توسط روسیه را محکوم کرده بودند.

بایدن که هم‌اکنون در ورشو به سر می‌برد، دولت لهستان را به خاطر کمک نظامی به اوکراین ستود و خاطرنشان کرد که این کشور «متحد فوق العاده» برای ایالات متحده است.

وی تأکید کرد که ناتو از درگیری در اوکراین دچار دودستگی و یا خستگی نمی‌شود و از حمایت واشنگتن و متحدین از کی‌یف کاسته نخواهد شد. شکی نیست که حمایت ما از اوکراین ادامه خواهد داشت.

http://sanatnews.ir/News//274052
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است