جمعه 31 فروردين 1403
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

شرکت ملی حفاری پایه‌گذار صنعت حفاری کشور و خودکفایی در فرآیند تولید است

شرکت ملی حفاری پایه‌گذار صنعت حفاری کشور و خودکفایی در فرآیند تولید است
  تاريخ:نوزدهم بهمن 1401 ساعت 13:16   |     کد : 273749   |     مشاهده: 526
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت پایه‌گذار صنعت حفاری در کشور و خودکفایی در فرآیند تولید نفت و گاز است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت پایه‌گذار صنعت حفاری در کشور و خودکفایی در فرآیند تولید نفت و گاز است.

حمیدرضا گلپایگانی هم‌زمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) ضمن تبریک دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه این شرکت اولین مولود اقتصادی انقلاب است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد، اظهار کرد: صنعت حفاری در ایران تا پیش از انقلاب از سوی شرکت‌های غربی مدیریت می‌شد و با خروج این شرکت‌ها از کشور و شکل‌گیری شرکت ملی حفاری ایران، مهندسان،‌ متخصصان و کارکنان ایرانی‌ راهبری این صنعت راهبردی را در دست گرفتند.

وی‌ به روند توسعه و افزایش شمار دستگاه‌های حفاری خشکی و دریایی اشاره کرد و راه‌اندازی مرکز فناوری حفاری شرکت را با هدف آموزش و تربیت منابع انسانی متخصص برای گسترش کاربردی صنعت حفاری را از اقدام‌های مهم و زیربنایی آموزش حفاری کشور عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این مرکز در بخش آموزش‌های بلند مدت (یک تا چهار سال) در رشته حفاری و شیوه‌های آن، یک هزار و ۲۸ دانش آموخته داشته است که هم‌اکنون در سمت‌های مدیریتی در عمل بدنه اصلی مدیریت این صنعت در کشور را تشکیل می‌دهند.

حمیدرضا گلپایگانی برگزاری دوره‌های بلندمدت برای ۷۶۰ نفر کارآموز در رشته‌های سیمان، سیال و اسید و ۵۹۱ کارآموز در رشته‌های برق و مکانیک، همچنین برگزاری ۴ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۹ نفر ساعت دوره آموزش‌های تخصصی و عمومی کوتاه‌مدت حین خدمت برای کارکنان در سطوح مختلف (در ۱۰ سال اخیر) و دوره‌های کنترل فوران (IWCF) برای متخصصان و کارشناسان حفاری شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، همچنین خارجی را عملکرد برجسته و ارزشمند شرکت ملی حفاری ایران در راستای بومی‌سازی صنعت حفاری در کشور دانست.

وی افزود: این شرکت با برخورداری از امکانات وسیع ارائه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی در زمان حاضر بزرگ‌ترین ناوگان حفاری خشکی در منطقه را دارد و توان صدور خدمات فنی و تخصصی و ارائه عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز، آب‌های ژرف و زمین‌گرمایی را در هر نقطه و شرایط سازندی و اقلیمی در جهان دارا است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح عملکرد شرکت در بخش حفاری و ارائه خدمات فنی و ویژه در ۴۳ سال فعالیت شرکت توضیح داد: حفاری و تکمیل ۴ هزار و ۹۱۰ حلقه چاه‌های نفت و گاز شامل ۴ هزار و ۴۸۵ حلقه چاه در خشکی و ۴۳۵ حلقه در دریا و ثبت متراژ ۹ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۸۱۸ متر و انجام افزون بر ۱۸۶ هزار و ۳۰۰ مورد خدمات فنی و ویژه به شرکت‌های کارفرمایی و متقاضی که خود دربرگیرنده افزون بر ۲۰ نوع خدمات تخصصی است، گزیده فعالیت‌های شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور است.

گلپایگانی با اشاره به اینکه در این شرکت بالغ بر ۱۸ هزار نفر مشغول به کار هستند، توسعه ناوگان شرکت و بازسازی و نوسازی و روزآمدی ناوگان حفاری و خدمات فنی و ویژه را با توجه به اهتمام ویژه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد و افزود: شرکت ملی حفاری از پیشگامان صنعت نفت در زمینه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات این صنعت است و در نتیجه ارتباط مؤثر و مستمر با مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی، سازندگان و صنعتگران داخلی و دانش‌بنیان‌ها هم‌اکنون شاهد هزاران قطعه و تجهیز تولید داخل در نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان هستیم.

وی ایفای مسئولیت‌ اجتماعی همسو با وظایف ذاتی را از نقاط قوت شرکت در این سال‌ها برشمرد و گفت: تلاش مدیریت ارشد شرکت، ایجاد امکانات رفاهی فرهنگی و ورزشی برای کارکنان و خانواده‌های آنان و همیاری دستگاه‌های اجرایی در اهتمام به مناطق پیرامونی و مناطق عملیاتی حفاری از جمله در موضوع حفاظت محیط زیست است.

http://sanatnews.ir/News/1/273749
Share

شرکت ملی حفاری پایه‌گذار صنعت حفاری کشور و خودکفایی در فرآیند تولید استشرکت ملی حفاری پایه‌گذار صنعت حفاری کشور و خودکفایی در فرآیند تولید است
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است