جمعه 28 ارديبهشت 1403

بهره برداری از ۳۳۳ طرح گردشگری و صنایع دستی

بهره برداری از ۳۳۳ طرح گردشگری و صنایع دستی
  تاريخ:هفدهم بهمن 1401 ساعت 14:56   |     کد : 273672   |     مشاهده: 449
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از افتتاح ۳۳۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از افتتاح ۳۳۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان خبر داد.

احمدی تجری گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مجری: امروز قرار است طرح‌های بزرگ صنعت گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شود، در استودیو برنامه صبحگاهی میزبان مدیرکل سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هستیم. در مورد این طرح‌ها و حجم سرمایه گذاری‌هایی که در بخش دولتی شده است بفرمایید؟

آقای تجری، مدیرکل سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی:

در دهه فجر امسال در حدود ۳۳۳ طرح با حجم سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد تومان و با اشتغال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری آقای ضرغامی به بهره برداری می‌رسد این پروژه در هر سه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خواهد بود. خوشبختانه با توزیعی که در حوزه اعتبارات و تسهیلات صورت گرفت در همه استان‌های کشور این پروژه‌ها افتتاح خواهند شد و به نوعی در یک توزیع عادلانه‌ای سطح زیرساخت‌های گردشگری در سطح کشور به سطح مناسبی توسعه پیدا می‌کند.

مجری: به سراغ این مجوز‌های گردشگری برویم، چرا مجوز‌های گردشگری با کندی صادر می‌شود، روند آن چه جوری است و چقدر مدت زمان آن طول می‌کشد و چرا زمان صدور مجوز‌ها انقدر طولانی است؟

آقای احمد تجری، مدیرکل سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی: این صدور مجوز‌ها شامل همه حوزه‌ها متاسفانه هست و این دغدغه را ما داریم و ما به عنوان دستگاهی که مرجع صدور موافقت اصولی هستیم، سرمایه گذاری که می‌خواهد در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند، از آن موافقت اصولی می‌گیرد و ما از دستگاه‌های مربوطه با توجه به موقعیت پروژه استعلام می‌گیریم. آن چه زمان بر است استعلامی است که از دستگاه‌های دیگر اخذ می‌کند. طبق قانون ما استعلام می‌کنیم از دستگاه‌های دیگر. خوشبختانه با تدبیری که در دولت در بحث سامانه صدور مجوز‌ها و تسهیل در کسب و کار این روند تسریع شده و قید شده اگر در محدودیت زمانی مشخص شده، دستگاهی پاسخ استعلام را ندهد فرض بر تایید گذاشته می‌شود.

http://sanatnews.ir/News//273672
Share

بهره برداری از ۳۳۳ طرح گردشگری و صنایع دستی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است