شنبه 1 ارديبهشت 1403

آلمان دیگر در زمینه انرژی با روسیه همکاری ندارد

  تاريخ:نهم بهمن 1401 ساعت 12:35   |     کد : 273456   |     مشاهده: 266
صدراعظم آلمان با اشاره به تحولات مرتبط با جنگ اوکراین گفت که کشورش دیگر در زمینه انرژی با روسیه همکاری ندارد و در این زمینه با واقعیت‌های جدید سازگار شده است.

آلمان دیگر در زمینه انرژی با روسیه همکاری ندارد

به گزارش ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان شنبه در مصاحبه‌ای با کنسرسیوم گروه رسانه‌های آمریکای لاتین گفت که آلمان توانسته است به سرعت خود را با عدم همکاری با روسیه وفق دهد.

او افزود: در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ما با پایان یک دوران روبرو شدیم، اما آلمان به سرعت با این واقعیت جدید سازگار شد، واقعیتی که در آن ما دیگر با روسیه همکاری نمی‌کنیم.

شولتس تاکید کرد که آلمان «فقط ظرف چند ماه» توانست سیستم انرژی خود را متحول کند و «از گاز، نفت و زغال سنگ روسیه استقلال یابد.» او افزود: ما در تلاش هستیم تا وابستگی یک‌جانبه اقتصاد خود را کاهش دهیم.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که در جریان سفر خود به آمریکای لاتین که از روز شنبه آغاز شد و شامل سفر به آرژانتین، شیلی و برزیل می‌شود، قصد دارد در مورد همکاری‌های انرژی با این کشورها صحبت کند.

اولاف شولتس گفت: می‌خواهیم همکاری با آمریکای لاتین و کارائیب در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدروژن سبز و تجارت مسئولانه در مواد خام را تقویت کنیم.

http://sanatnews.ir/News//273456
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است