جمعه 28 ارديبهشت 1403

تصویب طرحهاي جامع ناحيه جيرفت و بندرلنگه

  تاريخ:بيست و پنجم ارديبهشت 1387 ساعت 18:41   |     کد : 273   |     مشاهده: 1059
به گزارش صنعت نیوز، طرحهاي جامع ناحيه جيرفت و بندرلنگه در سومين جلسه شوراي عالي و معماري كه به رياست محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي برگزار شد، به تصويب رسيد.

به گزارش صنعت نیوز، طرحهاي جامع ناحيه جيرفت و بندرلنگه در سومين جلسه شوراي عالي و معماري كه به رياست محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي برگزار شد، به تصويب رسيد.

براساس اين طرح جامع، ناحيه جيرفت طبق سرشماري سال ‪ ،۱۳۸۵‬داراي ‪ ۷۵۵‬هزار و ‪ ۱۹۲‬نفر جمعيت بوده است كه براساس مطالعات طرح به ‪ ۶۹۱‬هزار و ‪ ۹۹۵‬نفر در افق طرح (سال ‪ (۱۴۰۰‬خواهد رسيد.

همچنين در اين جلسه اهم تصميمات شورايعالي در مورد طرح جامع ناحيه جيرفت شامل پياده‌سازي مكانهاي پيش بيني شده براي استقرار كپرنشينان در اسناد طرح با هماهنگي بنياد مسكن اسلامي، لحاظ مناطق يا محورهاي مستعد براي احداث باغشهرها توسط سازمان مسكن و شهرسازي در نقشه‌هاي طرح، توجه به جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي ناحيه در سطح بندي مراكز جمعيتي، ارايه محدوديت راهكارهاي استفاده از اراضي با توجه به شرايط ويژه لرزه خيزي، ارايه شده است.

براساس اين گزارش، ناحيه بندرلنگه طبق سرشماري سال ‪ ،۱۳۸۵‬داراي ‪۲۰۳‬ هزار و ‪ ۸۷۴‬نفر جمعيت بوده است كه براساس مطالعات طرح جامع پيش بيني مي شود جمعيت اين ناحيه به ‪ ۲۸۸‬هزار نفر در افق طرح برسد.

لحاظ مناطق نمونه گردشگري مصوب در اسناد طرح، كنترل و اصلاح جدول كاربريهاي مجاز، مشروط و ممنوع توسط دبيرخانه شورايعالي با توجه ويژه به اختيارات قانوني دستگاههاي تصميم گيرنده در زمينه كاربري و ساخت و ساز و همچنين اختصاص مسير مخصوص عبور دوچرخه با استانداردهاي لازم در طرحهاي جامع شهري، تفصيلي شهري، شهرهاي جديد، شهركهاي مسكوني و صنعتي از اهم تصميمات شورايعالي در مورد طرح جامع ناحيه بندي لنگه بوده است.

http://sanatnews.ir/News/1/273
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است