پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

مهار کرونا در چین وارد مرحله جدیدی شده است

  تاريخ:يازدهم دی 1401 ساعت 12:55   |     کد : 272692   |     مشاهده: 126
"شی جین پینگ"، رئیس جمهوری چین در اولین اظهارنظر عمومی خود در مورد وضعیت فعلی شیوع کووید۱۹ اعلام کرد که کشورش وارد مرحله جدیدی از پیشگیری از شیوع این بیماری شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری چین ضمن تاکید بر ورود این کشور به مرحله جدیدی از پیشگیریِ شیوع بیشتر کرونا، در عین حال خواستار تلاش و اتحاد بیشتر مردم برای کمک به مهار این بیماری شده است.

حدود سه هفته قبل مقامات چین محدودیت های کرونایی را کاهش دادند که در پی آن آمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور افزایش یافت.

رئیس جمهوری چین در اظهار نظر روز گذشته (شنبه) خود همچنین افزود: هنوز زمان مبارزه است، اتحاد یعنی پیروزی.

این درحالیست که اخیرا چندین کشور محدودیت هایی را برای ورود مسافران چینی به این کشورها اعمال کرده اند و بریتانیا و فرانسه از آخرین موارد بوده اند.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهوری چین در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سال نو گفت که این کشور بر مشکلات و چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نبرد علیه کووید غلبه کرده و سیاست‌های این کشور بهینه‌سازی شده است.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا در حالیکه چین را بارها به خاطر اجرای محدودیت‌های سختگیرانه علیه کرونا و اعمال سیاست کووید صفر مورد انتقاد قرار داده و از مقامات این کشور خواسته بودند که محدودیت‌ها را به خاطر رفاه بیشتر مردم این کشور تسهیل کنند اما اکنون اروپا و ایالات متحده قبل از سایر کشورهای دنیا از اوج‌گیری دوباره کرونا در چین و افزایش مبتلایان مضطرب و نگران شده‌اند و در روزهای اخیر با کاهش محدودیت‌های چین برای مقابله با کووید-۱۹، کشورهای اروپایی قصد کرده‌اند تا اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای ورود مسافران از این کشور در شرق آسیا اجرایی کنند.

http://sanatnews.ir/News//272692
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است