شنبه 29 ارديبهشت 1403

رژیم صهیونیستی آب شرب فلسطین را قطع کرد

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1401 ساعت 11:04   |     کد : 272269   |     مشاهده: 151
تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، رژیم صهیونیستی آب شرب یک هزار و ۲۰۰ فلسطینی را در منطقه‌ای در کرانه باختری قطع کرده است.

به گزارش ایرنا از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی تنها خط آبرسانی ساکنان منطقه «نبع العوجا» در شمال اریحا را مسدود کرده است.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با هجوم به این منطقه، تنها خط آبرسانی را که آب شرب مورد نیاز حدود یک هزار و ۲۰۰ شهروند را تامین می‌کند، با جوش دادن ورقه‌های پولادی و پرکردن آن با سنگ، بستند و در نتیجه خانواده‌ها را از آب آشامیدنی محروم کردند.

حسن ملیحات دیده بان سازمان دفاع از حقوق بادیه نشینان البیدر، گفت: ساکنان نبع العوجا یکی از بزرگترین اجتماعات بادیه نشین در کرانه باختری است و شهروندان این منطقه مورد تجاوزهای مکرر اشغالگران و شهرک نشینان با هدف سرقت آب و کنترل زمین به نفع پروژه های شهرک سازی قرار می‌گیرند.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که حدود هزار و ۲۰۰ ساکن منطقه بادیه نشینی «مسافر یطا» در کرانه باختری بر اثر سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و حکم دادگاه عالی این رژیم با خطر آوارگی روبرو هستند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

http://sanatnews.ir/News//272269
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است