جمعه 31 فروردين 1403

کمبود پنی‌سیلین در انگلیس

  تاريخ:پانزدهم آذر 1401 ساعت 15:43   |     کد : 272028   |     مشاهده: 235
انگلیس تا پایان ماه جاری میلادی (دسامبر) و در بحبوحه شیوع عفونت باکتریایی استرپتوکوک A با کمبود شدید پنی‌سیلین مواجه است و والدین در تلاش برای یافتن داروی مورد نیاز برای مقابله با این عامل بیماری‌زا هستند که تاکنون از میان کودکان قربانی گرفته است.

به گزارش ایسنا، انگلیس در شرایطی با کمبود آنتی بیوتیک مواجه شده که این کشور این روزها با شیوع گسترده استرپتوکوک A درگیر است؛ نوعی عفونت باکتریایی که تاکنون به فوت هشت کودک منجر شده است.

سه دارویی که به طور معمول برای مقابله با این عامل بیماری‌زا یا علائمی که ممکن است از طریق سایر عفونت‌های باکتریایی ایجاد شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند، در فهرست کمبودهای دارویی این کشور قرار گرفته‌اند.

داروسازان انگلیسی می‌گویند: کمبودهای مداوم دارویی که ممکن است تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد، آزاردهنده است و والدین برای یافتن داروی مورد نیاز فرزندان خود با چالش مواجه هستند.

این در حالیست که به پزشکان عمومی گفته شده بود آماده باشند تا داروهای آنتی‌بیوتیک‌ را برای کودکانی که حتی کوچکترین علائم عفونت استرپتوکوک A را نشان می‌دهند، به عنوان بخشی از اقدامات تشخیص زودهنگام این عامل بیماری‌زا در نظر بگیرند.

والدین یکی از کودکانی که بر اثر شیوع این بیماری جان خود را از دست داده، معتقدند که اگر پزشکان زودتر برای فرزندشان دارو تجویز کرده بودند، احتمال زنده ماندن او وجود داشت.

همچنین، مقامات انگلیس از والدین درخواست کردند مراقب بروز هرگونه نشانه‌ عفونت باشند که حتی معمولا بی ضرر تلقی می‌شود.

این شرایط درحالی گزارش شده که سرویس سلامت همگانی این کشور تاکید کرده برای چنین شرایطی به خوبی آماده است و همچنین تاکید شده که کمبود آموکسی سیلین وجود ندارد - یکی از سه دارویی که در حال حاضر با مشکل عرضه مواجه است.

مقامات آژانس امنیت سلامت انگلیس از پزشکان عمومی خواسته‌اند تا آستانه تجویز آنتی بیوتیک را برای کودکان مشکوک به عفونت استرپتوکوک A کاهش دهند. این هشدار پس از آن منتشر شد که داده‌ها نشان داد موارد جدی این عفونت باکتریاییِ معمولا بی‌خطر، پنج برابر بیشتر از آغاز همه گیری کووید است و بخشی از آن میتواند با قرنطینه کرونایی مرتبط باشد.

در زمستان امسال تاکنون هشت کودک بر اثر ابتلا به استرپتوکوک A فوت کرده‌اند. کارشناسان نگران هستند که آمار قربانیان ناشی از این بیماری در هفته‌های آتی افزایش پیدا کند و آمار مبتلایان بسیار بیشتر از آنچه در این زمان از سال انتظار می‌رود، بالا رود.

روزنامه دیلی میل در مطلبی اعلام کرده که تامین‌ کنندگان دارو در انگلیس گزارش داده‌اند سه آنتی‌بیوتیک از جمله یکی از گزینه‌های اصلی برای استرپتوکوک A در حال حاضر با کمبود مواجه هستند.

بر اساس دستورالعمل‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس، افراد زیر ۱۸ سال در صورت بیماری باید فنوکسی متیل پنی سیلین یا پنی سیلین وی دریافت کنند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ذخایر یک نوع از این دارو رو به اتمام است. انتظار می‌رود کمبودها تا ۲۸ دسامبر ادامه داشته باشد.

همچنین کمبود داروی کلاریترومایسین که بیشتر برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به آلرژی به پنی سیلین استفاده می شود، پیش بینی می شود تا سال جدید ادامه داشته باشد. بعلاوه، آموکسی سیلین مخصوص کودکان که برای درمان عفونت سینه و گوش استفاده می شود در این فهرست قرار دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این درحالیست که سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است که آنها از کمبود آموکسی سیلین بی اطلاع هستند.

http://sanatnews.ir/News/1/272028
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است