پنج شنبه 30 فروردين 1403

اقدامات احتمالی چین برای کاهش محدودیت‌های کرونایی

  تاريخ:پانزدهم آذر 1401 ساعت 12:10   |     کد : 272006   |     مشاهده: 184
گزارش‌ها حاکیست چین احتمالا ۱۰ اقدام جدید را در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی تا روز چهارشنبه اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، این ۱۰ اقدام جدید مکمل ۲۰ اقدامی است که ماه نوامبر رونمایی شد و موجی از اقدامات تسهیل کننده قوانین کووید-۱۹ را در سراسر این کشور به راه انداخت.

اعمال راهبرد کووید صفر در چین برای مدت سه سال که میتوان به انسداد مرزها تا قرنطینه‌های مکرر اشاره کرد به اقتصاد چین ضربه زده و مشکلات عمومی به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ممکن است به زودی در ماه ژانویه مدیریت این بیماری از سطح A بیماری‌های عفونی به رده B کاهش پیدا کند. با این حال کمیسیون ملی بهداشت چین هنوز در رابطه با این موضوع اظهار نظر نکرده است.

هفته گذشته، "سان چونلان"، معاون نخست وزیر چین در اظهاراتی گفته بود که با ضعیف شدن بیماری‌زایی سویه اُمیکرون، کشور با وضعیت جدیدی مواجه است و اولین مقام بلندپایه‌ای است که به طور علنی اعلام کرد توانایی بیماری‌زایی سویه جدید کاهش یافته است.

از آن زمان بسیاری از شهرهای بزرگ اجرای اقداماتی همچون برداشتن قرنطینه‌های گسترده، تسهیل در الزام انجام منظم تست PCR و پایان دادن به لزوم ارائه تست منفی کرونا در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها را در دستور کار قرار دادند.

مقامات بهداشت چین، پیش از این در ۱۱ نوامبر، اقدامات جدیدی را در راستای تلاش برای بهبود مدیریت کووید و ایجاد تعادل بهتر بین کنترل همه گیری و بهبود وضعیت اقتصاد اعلام کرده بودند.

http://sanatnews.ir/News//272006
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است