جمعه 7 ارديبهشت 1403

هدایت منابع بورس برای احیای واحد‌های تولیدی راکد

هدایت منابع بورس برای احیای واحد‌های تولیدی راکد
  تاريخ:نهم مهر 1401 ساعت 08:55   |     کد : 270207   |     مشاهده: 484
به گزارش صنعت نیوز،نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد گفت: با سرمایه گذاری دولت، ۷۵۰۰ میلیارد تومان از منابع بازار به سمت احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه راکد، هدایت می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد گفت: با سرمایه گذاری دولت، ۷۵۰۰ میلیارد تومان از منابع بازار به سمت احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه راکد، هدایت می‌شود.

امیر حسین مدنی تصریح کرد: با تشکیل میز تخصصی احیای واحد‌های اقتصادی در سازمان بورس به دستور معاون اول رئیس جمهور و پس از عقد قرارداد با ۵ پلتفرم دارای مجوز و تسهیل شرایط، ۷ شرکت راکد و نیمه راکد از طریق شیوه سپاری در فرابورس احیا شده است، با توجه به فراهم شدن زمینه ها، پیش بینی می‌شود این تعداد تا ۱۰۰ شرکت که میانگین هر کدام نیاز به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش داشته باشند، افزایش یابد.هدایت منابع بورس برای احیای واحد‌های تولیدی راکد
نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد و نیمه راکد تاکید کرد: در این سرمایه گذاری که از طریق سکو‌های فرابورس اعلام می‌شود پس از ارزیابی دقیق پلتفرم‌های دارای مجوز از شرکت‌های نیازمند به سرمایه در گردش، تضامین از طریق صندوق‌ها فراهم می‌گردد و با ۲۰ درصد سرمایه گذاری دولت و ۸۰ درصد سرمایه گذاری مردم، کل سرمایه در گردش واحد‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: در شیوه تامین مالی جمعی، علاوه بر مشارکت مردم در بازار سرمایه به منظور رونق تولید، سرمایه‌های راکد و نیمه راکد مردمی در بنگاه‌ها نیز عملا به چرخه تولید و اشتغال زایی باز می‌گردد.

مدنی تصریح کرد: یکی دیگر از شیوه‌های نهضت احیای واحد‌های اقتصادی برای هدایت منابع بازار سرمایه به سمت تولید، راه اندازی صندوق‌های خصوصی است که امسال راه اندازی ۷ صندوق با مجموع سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان با رویکرد احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد برنامه ریزی شده که مقدمات مجوز‌ها و فعالیت ۵ صندوق آن تاکنون فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸ درصد تولید ناخالص دنیا در صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی است، اضافه کرد: راه اندازی شرکت تامین سرمایه تخصصی با هدف و رویکرد کمک به تولید و احیای واحد‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های نهضت احیای واحد‌های اقتصادی است.

مدنی با بیان اینکه یکی دیگر از شیوه‌های دنبال شده در نهضت از طریق بازار سرمایه، شرکت پروژه است، گفت: در این شیوه نیز مشارکت مردم از طریق این بازار و مشارکت بخش خصوصی منجر به احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد در زنجیره‌ها تخصصی خواهد شد.

نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۴ هزار واحد صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی راکد و نیمه راکد در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: دولت برای احیای واحد‌های عمدتا خرد، کوچک و متوسط، هم اکنون طبق دستور معاون اول رئیس جمهور، ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع از طریق ۵ بانک جهت ارائه تسهیلات در نظر گرفته است که با توجه به ابلاغ بانک مرکزی، شرایط واگذاری آن به واحد‌های اقتصادی راکد و نیمه راکد به زودی اعلام می‌شود.

http://sanatnews.ir/News/1/270207
Share

هدایت منابع بورس برای احیای واحد‌های تولیدی راکدهدایت منابع بورس برای احیای واحد‌های تولیدی راکد
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است