شنبه 1 ارديبهشت 1403
مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست:

رکورد مشارکت در بزرگ‌ترین رویداد صنعت پلیمر شکست

رکورد مشارکت در بزرگ‌ترین رویداد صنعت پلیمر شکست
  تاريخ:دوم مهر 1401 ساعت 08:59   |     کد : 270069   |     مشاهده: 876
به گزارش صنعت نیوز، مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست گفت: امسال در ایران‌پلاست شانزدهم، رکورد ایران‌پلاست‌های پیشین، چه از بُعد کمّی و چه کیفی جابه‌جا شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست گفت: امسال در ایران‌پلاست شانزدهم، رکورد ایران‌پلاست‌های پیشین، چه از بُعد کمّی و چه کیفی جابه‌جا شد.

ایوب بنوی امروز (چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه) در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی از سه بُعد حائز اهمیت است، اظهار کرد: چنین اهمیتی سبب شده تا تصمیم‌گیران و تولیدکنندگان این صنعت ارزش‌آفرین در رویداد بزرگ ایران‌پلاست گردهم آیند.

وی نخستین ویژگی این صنعت را ایجاد ارزش افزوده بالا دانست که اقتصاد و تولید ناخالص کشور را تحت تأثیر مستقیم قرار می‌دهد و افزود: ایجاد ظرفیت اسمی ۹۵ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی در سال، موتور محرکه‌ای برای به حرکت در آوردن اقتصاد ملی، رونق اشتغال و سرانجام عامل مهمی در توسعه پایدار و متوازن کشور است.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار یک کشور ویژگی «سرمایه‌پذیری» در اقتصاد و صنعت آن کشور است که صنعت پتروشیمی ایران و به‌ویژه بخش پایین‌دست و زنجیره تکمیلی آن، بستری بسیار آماده و مناسب برای جذب سرمایه به‌ویژه سرمایه‌های پراکنده است.

بنوی با بیان اینکه در این میان برگزاری نمایشگاه «ایران‌پلاست» به خوبی مُبین این نکته است که با هر میزان سرمایه، در گروه‌های شغلی متفاوت می‌توان در بخش پایین‌دست پتروشیمی فعال بود، گفت: ایران‌پلاست به مفهوم واقعی محل تبادل فناوری، سرمایه، مهارت و در نهایت آغاز مشارکت‌هایی است که از دل این رویداد مهم و بین‌المللی متولد می‌شود، به‌طوری که ایران‌پلاست را می‌توان رکن دیگری از توسعه پایدار که همان «مشارکت فعال» است، نامید.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ویژگی دیگر صنعت پتروشیمی را فناوری بسیار پیچیده به‌ویژه در بخش بالادست دانست افزود: این پیچیدگی آنقدر در سطح بالایی قرار دارد که در کوتاه مدت، می‌توان شاهد تغییراتی در طراحی فرآیندهای تولیدی انواع محصول پتروشیمی باشیم.

وی تأکید کرد: پرواضح است که به‌دلیل تنوع و گستردگی صنعت پایین‌دست پتروشیمی این تغییرات و پیچیدگی می‌تواند تنوع بیشتری داشته باشد که نتیجه و تاثیر آن تولید سریع، ارزان و با ارزش افزوده بالاتر است.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست با اشاره به اینکه ویژگی سوم این صنعت، نقش مهم و اساسی آن در حوزه اشتغال‌زایی از طریق تولید در خوشه‌ها و شهرک‌های شیمی و پتروشیمیایی است، ادامه داد: در این باره نیز اقدام‌های مفید و طرح‌های ویژه‌ای در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است.

به گفته بنوی، اقتصاد مقاومتی با توصیه‌های مقام معظم رهبری با سرفصل‌های جلوگیری از خروج ارز، اشتغال‌آفرینی، افزایش تولید ناخالص ملی و تولید بر پایه دانش کاملاً ایرانی به‌عنوان راهنما و نقشه راه توسعه صنعت پایین‌دست می‌تواند راهگشایی کلیدی در مهم‌ترین رکن توسعه پایدار که همان تاب‌آوری اقتصادی است، باشد.

وی افزود: در شرایطی که کشور در همه جنبه‌ها، تحت تحریم‌های نابخردانه قرار دارد، این رویداد بزرگ این نوید را می‌دهد که با توکل بر خداوند و با تأسی از بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و همراهی و همیاری صنعتگران، سرمایه‌گذاران و جهادگران صنعت پایین‌دست پتروشیمی، امسال در ایران‌پلاست شانزدهم، رویدادی را شاهد خواهیم بود که افزون بر جابه‌جا کردن رکورد ایران‌پلاست‌های پیشین، چه از بُعد کمّی و چه کیفی، مُهر باطلی بر همه تحریم‌های یکجانبه خواهد خورد.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست با اشاره به اینکه مُبین و برهان این افتخار بزرگ، حضور ۶۱۰ شرکت داخلی و خارجی در ۱۵ سالن و در مساحتی به ابعاد ۶۵ هزار مترمربع در ایران‌پلاست است، اظهار کرد: این رویداد در شانزدهمین دوره خود برای تولیدکنندگان و فعالان صنعت پایین‌دست پتروشیمی که بی‌تردید طلایه‌داران «جهاد اقتصاد مقاومتی» هستند، بستری را از دریچه «توسعه تجارت» با حضور هیئت‌های تجاری از ۱۹ کشور جهان از جمله عمان، قطر، اسپانیا، برزیل،آذربایجان، روسیه، عراق و ترکیه فراهم کرده است.

http://sanatnews.ir/News/1/270069
Share

رکورد مشارکت در بزرگ‌ترین رویداد صنعت پلیمر شکست
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است