سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

استفاده از ظرفیت ایستگاه‌های مترو برای تبلیغ گردشگری

استفاده از ظرفیت ایستگاه‌های مترو برای تبلیغ گردشگری
  تاريخ:بيست و نهم شهريور 1401 ساعت 14:54   |     کد : 270020   |     مشاهده: 715
به گزارش صنعت نیوز، معاون گردشگری کشور گفت: ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور است
به گزارش صنعت نیوز، معاون گردشگری کشور گفت: ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور است.

آقای علی اصغر شالبافیان در جلسه همکاری مشترک متروی تهران و وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو، فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است که امیدواریم با توجه به شکل‌گیری زمینه‌های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.

آقای شالبافیان با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می‌کنند. با توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با سفر می‌توانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبرو است، گفت: از ظرفیت ایستگاه‌های مترو می‌توانیم به‌عنوان محلی برای تولید صنایع‌دستی و عرضه آن‌ها برای مردم استفاده کنیم. چرا که این کار‌ها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم می‌شود.

آقای شالبافیان تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپ‌های زیبایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری در ایران تهیه کردیم که می‌تواند جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را نشان دهند.

اقای شالبافیان از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگر‌های ایستگاه‌ها و قطار‌ها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌ها وجود دارد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه هم ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث‌فرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاه‌های مهارتی در ایستگاه‌های مترو هستیم.

آقای حامد عباسی نامی گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه می‌تواند در هفته گردشگری فضا‌های مناسبی را در ایستگاه‌ها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.

آقای نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یک‌ونیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده می‌کنند، گفت: باتوجه‌به بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاه‌های مهارتی و معرفی صنایع‌دستی استان‌ها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجه‌به زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاه‌ها وجود ندارد که در این مدت کوتاه می‌توانیم در ایستگاه‌های منتخب کار را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: باتوجه‌به تردد بالا در ایستگاه‌ها باید جانمایی فضا‌ها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام و اختلال نباشیم.

آقای نامی همچنین ضمن اشاره به رویداد جام جهانی گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی می‌تواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: متروی تهران آماده پذیرایی از تک‌تک استان‌ها برای معرفی نماد‌ها و آیین‌های مختلف در قالب برگزاری نمایشگاه‌های دائمی یا مناسبتی است.

بر اساس توافق‌های انجام شده همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/270020
Share

استفاده از ظرفیت ایستگاه‌های مترو برای تبلیغ گردشگریاستفاده از ظرفیت ایستگاه‌های مترو برای تبلیغ گردشگری
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است