سه شنبه 28 فروردين 1403
در حاشیه جلسه هئیت دولت؛

فاطمی امین: وضعیت تولید در کشور رو به رشد است

فاطمی امین: وضعیت تولید در کشور رو به رشد است
  تاريخ:بيست و ششم شهريور 1401 ساعت 19:45   |     کد : 269889   |     مشاهده: 635
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت در سه ماهه نخست امسال، رشد ۵ و یک دهم درصدی داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت در سه ماهه نخست امسال، رشد ۵ و یک دهم درصدی داشته است.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هئیت دولت افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار، حوزه صنعت در سه ماهه نخست امسال؛ رشد ۵ و یک دهم درصدی داشته که رشد قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: این آمار در بخش سرمایه گذاری در حوزه صنعت و به طور دقیق‌تر تشکیل سرمایه در بخش ماشین آلات، رشد ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد.

فاطمی امین گفت: این دو عدد نشان می‌دهد که وضعیت تولید در کشور رو به رشد و امیدوار کننده است.

وزیر صمت گفت: در بخش سرمایه در گردش نیز که مقام معظم رهبردی در هفته دولت با آن اشاره فرمودند و رییس جمهور نیز بر آن تاکید ویژه دارند، وزارت صمت کار‌هایی را از قبل آ‎غاز کرده بود که می‌توان به موضوع تامین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مطمئن به حساب فروشنده که خیلی از مسائل را حل می‌کند اشاره کرد که روند کار هم به خوبی پیش می‌رود.

فاطمی امین افزود: همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کارگروهی با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تشکیل دادیم و در نخستین مرحله, ۲۲ مورد را تفاهم کردیم که بسیار موثر است.

وی به بخشی از تفاهم‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: افزایش ۳۰ درصدی منابع بخش صنعت در مقایسه با سال گذشته، تخصیص ۵۰ همت برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و تامین مالی اوراق همچنین ضمانت ۵۰ همت بانک‌ها برای واحد‌های تولیدی که در بازار بورس برای تامین مالی اوراق بدهی منتشر می‌کنند است.

فاطمی امین افزود: حل موضوعات متنوع بخش صنعت و معدن مورد تفاهم اعضای کار گروه است و مقرر شد هر دو هفته یک بار پیشرفت کار بررسی و کنترل و پایش شود.


وی مبنی بر اینکه چرا وزارت صمت تا کنون به طور کامل به پنجره واحد نپیوسته است گفت: قرار است خدمات پرکاربرد متصل شود که اتصال آن در وزارت صمت از چند هفته قبل آغاز شده و به طور جدی پیگیری انجام آن هستم..

وزیر صمت با بیان اینکه درگاه یکپارچه به مردم در جهت موضوعات کسب و کار، کمک فراوانی می‌کند افزود: این موضوع مورد استقبال ما نیز است و در واقع یکی از مطالبات خودماست.

فاطمی امین در خصوص آخرین مهلت برای پیوستن به پنجره واحد که پایان شهریورماه اعلام شده است گفت: در مهلتی که قانون بودجه تعیین کرده حتما انجام می‌شود.

http://sanatnews.ir/News//269889
Share

برچسب ها :  وزیر صمت
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است