پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

مرمت کاخ ساسان سروستان

مرمت کاخ ساسان سروستان
  تاريخ:بيست و دوم شهريور 1401 ساعت 14:51   |     کد : 269832   |     مشاهده: 871
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از مرمت و احیای میراث جهانی کاخ سروستان خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از مرمت و احیای میراث جهانی کاخ سروستان خبر داد.

سید مؤید محسن‌نژاد در بازدید از میراث جهانی کاخ ساسان سروستان گفت: مشکلات کاخ ساسان سروستان از قبیل مرمت اضطراری، سامان‌دهی اطراف کاخ و آب‌رسانی بنا مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌هایی برای آماده‌سازی حضور گردشگران پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: پروژه مطالعاتی تهیه طرح جامع حفاظت و مرمت بنای سروستان، مطالعات ژئوتکینک خاک برای شناخت و استحکام‌بخشی پی این بنای تاریخی به همراه مطالعات دانش‌بنیان شناخت مواد و مصالح این بنای جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

محسن‌نژاد با بیان اینکه مرمت اضطراری و احیای بنای کاخ سروستان و تکمیل استحکام‌بخشی گنبد از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این منطقه تاریخی است، گفت: برای دفع نم و رطوبت از پی این بنای ارزشمند پروژه سیستم دفع نم و رطوبت در گنبد خانه مرکزی و بخش شرقی بنا با هدف حفاظت از این بنا نیز در دست بررسی است.
او افزود: مطالعات بازنگری عرصه و حریم ملی این بنای تاریخی با هدف عملیاتی شدن ضوابط اجرایی حریم میراث جهانی در حال انجام است و همچنین به‌منظور حفاظت بیشتر از عرصه این بنای تاریخی ۳۰۰ متر فنس‌کشی تکمیلی، علاوه بر ۱۸۰۰ متر فنس پیشین انجام می‌شود.

محسن‌نژاد گفت: باهدف توسعه پایدار و جلوگیری از خطرت احتمالی نظیر طوفان، سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی، پلان مدیریت بحران میراث جهانی سروستان به‌عنوان یکی از دستورالعمل‌های کمیته میراث جهانی در حال انجام و اتمام است.

این بنای تاریخی دارای عرصه و حریم درجه ۱ و ۲ مصوب است و این عرصه‌ها و حرایم این میراث جهانی محفوظ و مدیریت می‌شود.

http://sanatnews.ir/News/1/269832
Share

مرمت کاخ ساسان سروستانمرمت کاخ ساسان سروستان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است