جمعه 31 فروردين 1403

بهره‌برداری تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گلستان تا پایان سال

بهره‌برداری تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گلستان تا پایان سال
  تاريخ:بيست و يکم شهريور 1401 ساعت 13:44   |     کد : 269807   |     مشاهده: 1100
به گزارش صنعت نیوز،مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اعلام اینکه حدود هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دراستان گلستان وارد مرحله ساخت شد از بهره‌برداری تعدادی از واحدهای در حال ساخت تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز،مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اعلام اینکه حدود هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دراستان گلستان وارد مرحله ساخت شد از بهره‌برداری تعدادی از واحدهای در حال ساخت تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بخشی از عملکرد آن بنیاد را در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین ارایه سند به واحدهای مسکونی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک توضیح داد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در نهضت ملی مسکن در بخش شهری از مجموع ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفرجمعیت در ۱۱ شهر تامین زمین انجام شده که در این ۱۱ شهر حدود ۱۰ هزار متقاضی مسکن ثبت‌نام کردند. در پالایش‌های انجام شده نیز حدود ۴ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

حسینی با اعلام اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث واحدهای گروه ساز و بنیاد ساز در حال انجام است، افزود: در مجموع در حوزه شهری یکهزار و ۱۹۵ متقاضی واجد شرایط واریز وجه کردند که این تعداد از واحدها به شکل انبوه سازی اجرا خواهد شد . از این تعداد، یکهزار و ۹۵ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۷۶۴ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد شدند و مابقی نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند و یا در مراحل اخذ پروانه و دیگر موارد هستند.

بهره‌برداری از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سال جاری

وی ادامه داد: بنیاد مسکن در توافق با اداره کل راه و شهرسازی استان در دو شهر گرگان و گنبدکاووس که شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت است اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار داده است. هم‌اکنون در این دو شهر سه پروژه فعال است که شامل پروژه ۴۸۸ واحدی آرامش گرگان، پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان و پروژه ۹۶ واحدی بهارستان گنبدکاووس است. در این سه پروژه برنامه ریزی شده تا پایان سال تعدادی از واحدها را تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

۹۱۸ واحد مسکونی شهری نهضت ملی مسکن گلستان وارد مرحله ساخت شد
 
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان توضیح داد: در شهرهای کوچک نیز در بخش شهری پروژه ۴۸ واحدی در کردکوی، ۵۸ واحد نیز در بندر گز، ۴۸ واحدی در جلین و ۴۸ واحد نیز در آق قلا شروع شده است. اینها پروژه هایی است که توسط بنیاد به شکل انبوه سازی در حال اجراست. علاوه بر این تعداد واحد آغاز شده توسط بنیاد، پروژه‌های خودمالکی و گروه سازها نیز در حال اجراست.

احداث بیش از ۹ هزار واحد مسکونی روستایی استان

حسینی گفت: در حوزه روستایی نیز طبق برنامه احداث سالانه ۷ هزار واحد است در برنامه است که سهم روستاهای استان در ۴ سال دولت سیزدهم احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی است. در سال نخست برای ۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی تهیه نقشه و اخذ پروانه انجام شده است. حدود ۸ هزار و ۲۰۰ واحد نیز پرونده هایشان به بانک‌های عامل معرفی شده و ۶ هزار و ۳۰۰ واحد انعقاد قرارداد، ۵ هزار و ۵۰۰ واحد نیز فونداسیون، ۴ هزار و ۸۰۰ واحد اجرای ستون و ۴ هزار و ۲۰۰ واحد سقف و ۳ هزار واحد نیز اتمام دیوار چینی انجام شده است.

اجرای ۳ هزار واحد مسکن حمایتی در گلستان

وی در خصوص دیگر برنامه‌های استان در بخش مسکن از جمله اجرای مسکن حمایتی اعلام کرد: در مجموع حدود ۳ هزار واحد مسکن حمایتی توسط بنیاد مسکن با سایر نهادها در استان علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها احداث خواهد شد. در اجرای این طرح علاوه بر تسهیلات ارزان‌قیمت، مصالح رایگان از جمله سیمان و میلگرد و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به اجرای هر کدام از این واحدها اختصاص خواهد یافت و هم اکنون این تعداد واحد در مرحله اجرا قرار گرفته‌اند.

صدور بیش از ۱۰۵ هزار جلد سند روستایی و شهری

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در خصوص ارایه سند به واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک فاقد سند اعلام کرد: در مجموع در روستاها ۱۰۱ هزار جلد سند روستایی معادل ۴۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی و بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ جلد سند در حوزه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شد.

در حوزه آسفالت و بهسازی محیط روستا نیز در سال جاری بودجه مناسبی برای استان مصوب شده است که با ابلاغ و تخصیص ۱۰۰ درصدی آن پیش‌بینی می‌شود تا سال خوبی در خصوص بهسازی معابر روستایی ایجاد شود.

http://sanatnews.ir/News/1/269807
Share

بهره‌برداری تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گلستان تا پایان سالبهره‌برداری تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گلستان تا پایان سالبهره‌برداری تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گلستان تا پایان سال
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است