پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

اتصال شبکه آب شرب همدان به سد تالوار تا پایان هفته

اتصال شبکه آب شرب همدان به سد تالوار تا پایان هفته
  تاريخ:بيستم شهريور 1401 ساعت 11:25   |     کد : 269764   |     مشاهده: 1012
به گزارش صنعت نیوز،سخنگوی صنعت آب، از رفع دائمی مشکل قطعی آب در شهر همدان و پایدار شدن شبکه آب این شهر تا پایان هفته خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی صنعت آب، از رفع دائمی مشکل قطعی آب در شهر همدان و پایدار شدن شبکه آب این شهر تا پایان هفته خبر داد.

آقای فیروز قاسم زاده در نشست خبری یکشنبه 1401/06/20 گفت: علت انتشار جداول قطعی آب در همدان، کاهش بیش از حد بارندگی در این استان و کاهش تراز سد اکباتان بود که مشکلاتی در فعالیت تصفیه خانه شهید بهشتی وجود آورد؛ این اطمینان را می‌دهیم که با اتصال آب سد تالوار به شبکه آب این شهر، مشکلات رفع شود.اتصال شبکه آب شرب همدان به سد تالوار تا پایان هفته

وی ادامه داد: علی رغم این که ۳۰ درصد افزایش بارندگی نسبت به پارسال داشتیم و ورودی سد‌ها ۵ درصد رشد نشان می‌دهد، به علت کاهش بارندگی‌ها در بلندمدت، ذخایر نسبت به حالت عادی، افت نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت آب تشریح کرد: مخازن سد‌ها ۴۱ درصد پرشدگی دارند که ۹ درصد از شرایط عادی، کمتر است. امسال نسبت به ۵ سال اخیر، ۳۵ درصد کاهش در ورودی‌ها داشتیم و خروجی‌ها مدیریت شد، اما نسبت به پارسال ۱۸ درصد و نسبت به ۵ سال قبل، ۳۷ درصد کاهش خروجی داشته ایم.

وی تاکید کرد: پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در پاییز امسال، بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته از حالت عادی کمتر خواهد بود، اما در زمستان، بارندگی‌ها نسبت به زمستان گذشته بیشتر از حالت عادی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: دریاچه ارومیه هنوز به تراز مهر ۹۴ نرسیده، کمترین تراز این دریاچه را با حجم یک میلیارد متر مکعب و وسعت ۷۰۰ کیلومتر مربع شاهد بودیم؛ اکنون حجم آن یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب و وسعت آن بیش از هزار کیلومتر مربع است و خبر‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شده بود، صحت ندارد.

وی درباره رهاسازی آب در این دریاچه اظهار کرد: طبق تکالیف تعیین شده برای وزارت نیرو از سوی ستاد احیای این دریاچه، این وزارتخانه باید بتواند ابتدا آب شرب را تامین کند که تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب رهاسازی رخ داده و اگر بیشتر شود، تامین آب شرب مردم آن منطقه به مشکل بر می‌خورد.

http://sanatnews.ir/News/1/269764
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است