جمعه 31 فروردين 1403

مرمت عمارت بلدیه رشت

مرمت عمارت بلدیه رشت
  تاريخ:شانزدهم شهريور 1401 ساعت 18:37   |     کد : 269698   |     مشاهده: 821
به گزارش صنعت نیوز، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از آغاز عملیات مرمت و استحکام‌بخشی بنای تاریخی ساعت شهرداری رشت «عمارت بلدیه» خبر داد
به گزارش صنعت نیوز، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از آغاز عملیات مرمت و استحکام‌بخشی بنای تاریخی ساعت شهرداری رشت «عمارت بلدیه» خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت این بنای تاریخی سامان‌دهی و حفاظت از این اثر با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با شهرداری رشت به صورت مستمر تحت نظارت کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی گیلان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اینکه عمارت بلدیه بر اساس تفاهم‌نامه با شهرداری رشت تبدیل به «موزه مردم‌شناسی گیلان» می‌شود، افزود: به منظور حفظ و احیای این اثر تاریخی، عملیات مرمت آن توسط مجرب‌ترین استادکاران در حال انجام است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در استان گیلان ۲۲۱ بنای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد، گفت: به‌زودی مرمت موزه مشروطیت یا خانه میرزا خلیل از سوی شهرداری رشت و با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان آغاز خواهد شد.

جهانی گفت: از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که بنای تاریخی در اختیار آن‌ها است، انتظار داریم طبق ضوابط و مقررات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مرمت این بنا‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

http://sanatnews.ir/News/1/269698
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است