جمعه 31 فروردين 1403
وزیر کشور:

پتروشیمی گچساران، شتاب‌دهنده رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است

پتروشیمی گچساران، شتاب‌دهنده رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است
  تاريخ:دوازدهم شهريور 1401 ساعت 08:52   |     کد : 269429   |     مشاهده: 646
به گزارش صنعت نیوز، وزیر کشور با بیان اینکه آورده اولیه پتروشیمی گچساران سالانه ۸۰ میلیون دلار برای کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود، گفت: بهره‌برداری از این طرح نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی این استان دارد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر کشور با بیان اینکه آورده اولیه پتروشیمی گچساران سالانه ۸۰ میلیون دلار برای کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود، گفت: بهره‌برداری از این طرح نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی این استان دارد.

احمد وحیدی در بازدید از طرح پتروشیمی گچساران با بیان اینکه محصول این طرح یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳ (برش پروپان و سنگین‌تر) در سال خواهد بود، گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت طرح پتروشیمی گچساران، تأکید کرد: این پتروشیمی، دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.

وحیدی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود.

شتاب در تکمیل طرح پتروشیمی گچساران

حسن نشان‌زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس که در این بازدید وزیر کشور را همراهی می‌کرد به ارائه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت پروژه پرداخت و با اشاره به شتاب قابل توجه به این پروژه پس از افزایش سرمایه انجام شده با مشارکت هلدینگ خلیج فارس،‌ اظهار کرد: امروز خوشبختانه این طرح وضع مناسبی دارد و واحد الفین تصفیه پساب صنعتی این طرح هم‌اکنون با ۶۵.۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد تولید بخار با ۷۶.۴۶ درصد، ساخت برج خنک کننده با ۹۱ درصد پیشرفت در دست اجراست.

وی یادآور شد: همچنین واحدهای هوا نیتروژن ۷۳.۹۹ درصد، واحد تصفیه آب ۹۱.۶۶ درصد، مخازن ۹۹ درصد و واحد الفین ۹۴.۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

متخصصان داخلی سنگ‌تمام گذاشتند

روانبخش دیهیم خوب، فرماندار گچساران نیز در این بازدید، با اشاره به رویکرد محرومیت‌زدایی دولت مردمی سیزدهم، روند ساخت پتروشیمی گچساران را رضایت بخش خواند و افزود: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با خط لوله‌ای بطول ۹۵ کیلومتر تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری اولیه این طرح صنعتی ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و هفت هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل (۱.۲ میلیارد یورو) است.

فرماندار گچساران بیان کرد: تحقق به هنگام طراحی، احداث و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

نقش مهم راه‌اندازی پتروشیمی گچساران در توسعه شهرستان

سید ناصر حسینی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با اشاره به اینکه دولت و مجلس در کنار هم برای شکوفایی و توسعه کشور گام برمی‌دارند، تأکید کرد: مسئولان همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی این شهرستان بکار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه امید می‌رود با راه‌اندازی این واحد صنعتی شاهد شکوفایی در صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی در گچساران باشیم، افزود: با توجه به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری درباره رشد و شکوفایی صنایع پایین دستی پتروشیمی اقدام‌های خوبی در سال آینده در این شهرستان انجام خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/269429
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است