جمعه 28 ارديبهشت 1403
هفتم تا نهم خردادماه

برگزاري سومين كنفرانس بين‌المللي پل در دانشگاه صنعتي اميركبير

  تاريخ:بيست و چهارم ارديبهشت 1387 ساعت 18:55   |     کد : 235   |     مشاهده: 825
به گزارش صنعت نيوز، سومين كنفرانس يين‌المللي پل، هفتم تا نهم خردادماه جاري با محوريت بهسازي لرزه‌يي پل‌ها در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي‌شود

به گزارش صنعت نيوز، سومين كنفرانس يين‌المللي پل، هفتم تا نهم خردادماه جاري با محوريت بهسازي لرزه‌يي پل‌ها در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي‌شود.

دكتر رهايي، رييس دانشگاه صنعتي اميركبير و رييس سومين كنفرانس يين‌المللي پل با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: دانشگاه صنعتي اميركبير بنا به اعتقادي كه به انتقال تجارب فني به مجموعه‌هاي مختلف كشور دارد هر ساله تعداد زيادي كنفرانس ملي و بين‌المللي برگزار مي‌كند به طوري كه از اول امسال تاكنون، چهار كنفرانس و مسابقه داشتيم و در 10 ماهه آينده هم كنفرانس‌ها و كارگاه‌هاي علمي متعددي خواهيم داشت. در اين راستا از هفتم تا نهم خرداد ماه امسال، سومين كنفرانس بين‌المللي پل در اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

دكتر رهايي تصريح كرد: هر ساله سرمايه‌گذاري زيادي در زمينه راه‌سازي در كشور انجام مي‌شود كه اهم اين سرمايه‌گذاري صرف ساخت پل‌هاي مختلف مي‌شود كه كشور ما در اين زمينه سابقه طولاني دارد. در اين راستا علاقه‌منديم كه هر ساله دستاوردها و يافته‌هايي را كه در دنيا در اين زمينه حاصل مي‌شود به مجموعه مهندسي كشور منتقل كنيم.

وي خاطرنشان كرد: محور اصلي برگزاري اين كنفرانس، بهسازي لرزه‌يي پل‌هاست. با توجه به بحث زلزله خيزي كشور و اهميت پل‌ها به عنوان شريان‌هاي حياتي در قبل و بعد از زلزله، بهسازي لرزه‌خيزي پل‌ها از اهميت خاصي برخوردار است ولي توجه به اين مقوله در كشور ما سابقه چنداني ندارد؛ لذا برگزاري چنين كنفرانسي مي‌تواند بسيار مفيد باشد. در اين راستا دانشگاه با همكاري پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه، انجمن مهندسي عمران ايران و دانشگاه رم برگزاري اين كنفرانس را برنامه‌ريزي كردند و ارگان‌ها و انجمن‌هاي مختلف از جمله شهرداري تهران هم از برگزاري آن حمايت كرده‌اند.

 

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: در پي فراخوان اعلام شده، حدود 210 چكيده مقاله به دبيرخانه كنفرانس واصل شد كه پس از ارزيابي در نهايت، 150 مقاله كامل براي ارائه در كنفرانس به صورت شفاهي و پوستر انتخاب شد.

 

وي تصريح كرد: در اين كنفرانس، علاوه بر محققان داخلي، پژوهشگراني از آمريكا، كانادا، استراليا، ايتاليا، پرتغال، كويت، نيجريه و ارمنستان هم شركت دارند.

 

دكتر رهايي افزود: در كنار مقالات شفاهي و پوستر تعداد 10 كارگاه تخصصي در نظر گرفتيم كه بخشي توسط سخنران خارجي و بخشي توسط متخصصان داخلي ارائه خواهد شد. همچنين نمايشگاهي هم در زمينه مقاوم سازي پل‌ها با حضور شركت‌هاي داخلي و خارجي برگزار مي‌شود..

 

رييس سومين كنفرانس بين‌المللي پل در ادامه درباره وضعيت مقاومت لرزه‌يي پل‌هاي كشور گفت: كشور ما سابقه خوبي در پل‌سازي دارد. پل‌هايي در مسير راه آهن داريم كه مربوط به دهه 1300 و 1310 است كه همچنان استفاده مي‌شوند البته تا حدود 20 سال پيش استاندارد خاصي براي مقاومت پل‌هاي احداثي در برابر زلزله تعريف نشده بود كه ارزيابي آسيب پذيري لرزه‌يي آنها ضروري است ولي در سال‌هاي اخير پل‌ها از لحاظ مقاومت لرزه‌يي مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

 

وي گفت: هنگام بروز زلزله، در يك ساختمان مسكوني حداكثر چند خانواده آسيب مي‌بينند ولي ويران شدن پل‌هاي بزرگ مي‌تواند شريان‌هاي حياتي ترافيك شهر را قطع كرده و با اختلال در امدادرساني، تلفات غير مستقيم جدي در پي داشته باشد.

 

دكتر رهايي در ادامه افزود: متاسفانه ارگان‌هاي مسوول آمار و اطلاعات دقيقي در زمينه وضعيت پل‌هاي كشور ندارند.

 

 رييس دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: در 10 سال گذشته بيش از 100 پروژه و پايان نامه در زمينه پل‌ها و بازرسي، بهسازي و مقاوم سازي آنها در دانشگاه اجرا شده كه البته كمتر از 30 درصد آنها مورد حمايت ارگان‌هاي مربوطه بوده است.

http://sanatnews.ir/News/1/235
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است