جمعه 28 ارديبهشت 1403

اعطای تسهیلات بانکی به کارآفرینان بدون وثیقه

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 14:19   |     کد : 209   |     مشاهده: 2327
به گزارش صنعت نيوز، معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریال برای ضمانت طرحهای کار آفرینی خبر داد و گفت: این رقم تا 5 برابر یعنی 1000 میلیارد ریال قابل افزایش است.

به گزارش صنعت نيوز، معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریال برای ضمانت طرحهای کار آفرینی خبر داد و گفت: این رقم تا 5 برابر یعنی 1000 میلیارد ریال قابل افزایش است.

حمید حاجی عبدالوهاب در گفتگو با در نظر گرفتن رقم 200 میلیارد ریالی برای ضمانت طرحهای کار آفرینی خبر داد و گفت: این رقم در اختیار صندوق مهر رضا(ع) قرار داده شده تا طرحهایی که از طریق مراکز رشد و پارکهای علم وفناوری به تایید کارگروه اشتغال قرار می گیرند بتوانند بدون مشکل وثیقه به بانکها جهت استفاده از تسهیلات معرفی شوند.

 

معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: کار آفرینان در مراکز رشد و پارکهای علم وفناوری توان تامین وثیقه را ندارند و ما از طریق در نظر گرفتن رقم 200 میلیارد ریال که تا 5 برابر یعنی 1000 میلیارد ریال قابل افزایش است، سعی نمودیم این مشکل را حل کنیم .

 

وی در پاسخ به پرسش تدوین برنامه جامع کار آفرینی که مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته بود، تصریح کرد: مقدماتی را برای برنامه پنجم در وزارتخانه در حال آماده سازی هستیم و برای نیل به آن 4 کارگروه تخصصی تشکیل دادیم.

 

عبدالوهاب عمده فعالیت کارگروههای یاد شده را در مباحث مربوط به کار آفرینی ، سرمایه گذاری حمایتهای مالی و آموزشی بر شمرد و افزود: امیدواریم پیش نویس برنامه پنجم را امسال بتوانیم آماده کنیم و سال بعد آن را توسط دولت به مجلس ارائه نماییم .

 

معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی در ادامه به تشکیل کانون کار آفرینان اشاره کرد و بیان داشت: این امر را با مشاوره شرکتهای کار آفرینی و نظرات  سایر دستگاهها نهایی کردیم که پس از تائید کمیسیون اشتغال در سال جاری آئین نامه آن را نیز مصوب خواهیم کرد.

 

وی همچنین از تغییر شورای عالی اشتغال به کمیسیون اشتغال خبر داد و گفت: قبلا شورای عالی اشتغال تحت ریاست رئیس جمهور بود که پس از تغییر آن و تبدیل شدن به کمیسیون اشتغال، ریاست آن نیز بر عهده وزیر کار و امور اجتماعی قرار داده شد.

 

عبدالوهاب در ارتباط با برنامه های حوزه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی در سال جاری تاکید کرد: در سال جاری ما علاوه  بر بررسی مشکلات کار آفرینان در بخشهای مختلف، در ارتباط با آموزش و کمکهای حمایتی ، تسهیلات مالی و نظام مند کردن فعالیتهای کار افرینان فعالیت می کنیم .

 

معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی در مورد پرداخت تسهیلات بدون سقف به کار آفرینان گفت: دو نوع تسهیلات داریم که یک بخش در زمینه پرداخت تسهیلات زیر 50 میلیون تومان است که فقط تاییدیه کار گروه اشتغال برای آن کفایت می کند و گروه دیگر از 50 تا 100 میلیون تومان است که باید تاییدیه دفتر کار آفرینی وزارت علوم را اخذ نمایند.

 

وی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات به کار آفرینان تا پایان سال گذشته اظهارداشت: سال گذشته به دلیل انجام عقد قرار داد بین صندوق مهر رضا و بانکهای عامل و همچنین حل مشکلات حقوقی کار خاصی انجام نشده است.

 

عبدالوهاب جهت گیری کلی وزارتخانه را حمایت از سرمایه گذاری در بخش تولید و خدمات دارای محصول بر شمرد و افزود: در هر حال یک بخش کار تامین تسهیلات است و بخش دیگر تامین یارانه برای طرحها پس از بهره برداری است.

 

معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک را وظیفه حوزه اشتغال وزارت کار اعلام کرد وافزود: در این راستا بنگاههای متوسط و بزرگ تحت حمایت و پیگیری وزارت صنایع ومعادن است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/209
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است