جمعه 28 ارديبهشت 1403

مهمترین عامل افزایش قیمت خودرو چیست؟

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 13:39   |     کد : 197   |     مشاهده: 1419

به گزارش خبرخودرو ، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران درخصوص افزایش قیمت خودروها در بازار گفت: لازم است تا برای کنترل قیمت خودرو در بازار داخلی،دو عامل مهم را مورد توجه قرار دهیم. نبودن توازن بین عرضه و تقاضا یکی از عواملی است که می تواند تاثیر بسیارپررنگی بر افزایش قیمت خودرو داشته باشد.

جلال ریخته گر قدیمی درگفتگو با خبر خودرو افزود:علاوه بر عدم توازن بین عرضه و تقاضا،فروش خودرو در محل های غیر مجاز و بدون پروانه کسب،عامل دیگری برای این افزایش قیمت محسوب می شود.

وی با اشاره به غیر قانونی بودن 70 درصد محل های فروش خودرو گفت:اشخاصی که به امر خریدو فروش خودرو به عنوان شغل چندم خود مبادرت می ورزند و این خرید وفروش را در مکانهایی همچون تعمیرگاههای مجازکه دارای جواز خدمات پس ازفروش نیز هستند انجام می دهند،مسبب گرانی بیش از اندازه قیمت خودرو شده اند.

ریخته گرقدیمی در ادامه افزود:افزایش قیمت خودرو در بازارناشی ازافزایش قیمت کارخانه و افزایش قیمت حاشیه بازار هر دو باهم است.مسئولین مربوط به تولید خودرو باید بدانند که جدول قیمتهای 25 اسفند ماه سال 85 تا 22 اردیبهشت سال جاری مبین صحت و سقم گفته های تولید کنندگان خودرو در زمینه افزایش یا عدم افزایش قیمت خودرو از سوی کارخانجات تولیدی است.

وی در پایان گفت:باید برای عدم افزایش قیمت خودرو،مسئولین امر از فعالیت محل های بدون مجوزاتحادیه برای فروش خودرو جلو گیری به عمل آورد.

http://sanatnews.ir/News/1/197
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است