يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تاکيد مسئولان نفت و مسکن بر اجراي جدي مبحث 19 ساختمان

  تاريخ:يازدهم اسفند 1387 ساعت 15:21   |     کد : 17077   |     مشاهده: 695
به گزارش صنعت نیوز، مديران و مسئولان وزارت نفت و وزارت مسکن و شهرسازي براجراي جدي تر مبحث 19 مقررات ملي ساختمان به منظور جلوگيري از اتلاف منابع انرژي تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مديران و مسئولان وزارت نفت و وزارت مسکن و شهرسازي براجراي جدي تر مبحث 19 مقررات ملي ساختمان به منظور جلوگيري از اتلاف منابع انرژي تاکيد کرد.

در همايش عزم ملي در اجراي مبحث 19 مقررات ملي ساختمان، اعلام شد شدت مصرف انرژي در ايران نزديک به 2 و نيم برابر چين و بيش از دو و نيم برابر خاورميانه و 5 برابر ميانگين جهاني است که ادامه اين روند، براي کشور فاجعه بار خواهد بود.

همچنين اعلام شد بيش از 40 درصد انرژي توليدي در کشور را بخش ساختمان و مسکن مصرف مي کند که به علت رعايت نشدن مبحث 19 مقررات ساختمان، بخش عمده ان هدر مي رود.

بنا به اعلام وزارت مسکن و شهرسازي در سال گذشته فقط در 12 درصد از ساختمان هايي که در کشور ساخته شده ، مبحث 19 مقررات ملي ساختمان رعايت شده و 88 درصد از ساخت و سازها بدون توجه به اين اصول ساخته شده است.

بر اساس مبحث 19 مقررات ملي ساختمان، عايق‌كاري ديوارهاي خارجي ساختمان، نصب پنجره‌هاي دوجداره، عايق‌كاري كانال‌هاي هوا، لوله‌هاي تاسيسات و سيستم توليد آب‌گرم، نصب سيستم‌هاي كنترل كننده موضعي مانند شيرهاي ترموستاتيك بر روي رادياتورها، نصب سيستم‌هاي كنترل مركزي هوشمند و مجهز به سنسور اندازه‌گيري دماي هواي محيط در همه ساختمان هايي که در کشور ساخته مي شود، اجباري است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/17077
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است