يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

وضع مسکن در عراق بحراني است

  تاريخ:دهم اسفند 1387 ساعت 10:15   |     کد : 16915   |     مشاهده: 737
به گزارش صنعت نيوز ، وضع مسکن در عراق اسفبار است.

به گزارش گروه راه و ساختمان صنعت نيوز ، وضع مسکن در عراق اسفبار است.

شبکه تلويزيوني العربيه با اعلام اين مصلب افزود بهاي مسکن و مستغلات به حدي در عراق افزايش يافته که بالا تر از قدرت خريد شهروندان عراقي براي خريد مسکن جديد است و در پي نبود طرح هاي دولتي براي مسکن، راهي جز زندگي در ساخت و سازهاي بي برنامه و يا زندگي در موسسات دولتي سابق وجود ندارد.

امينه الذهبي خبرنگار العربيه در بغداد افزود..بهاي مسکن و اجاره در عراق به طرز بي سابقه اي افزايش يافته که در تاريخ اين کشور سابقه ندارد، امار وزارت مسکن به نياز عراق به ساخت دو ميليون و پانصد هزار واحد مسکوني در عراق اشاره دارد ولي اوضاع فعلي بيانگر نياز بيش از اين اندازه است چرا که اين آمارها افرادي را که در حلبي ابادها و حواشي شهر زندگي مي کنند و هفده درصد از جمعيت عراق را شامل مي شوند و افرادي را که در خانه هاي دولتي زندگي مي کنند و بيست و يک درصد از عراق را تشکيل مي دهند، در برنگرفته است اين در حالي است که بيست و يک درصد از خانواده هاي عراقي در وضع بهداشتي نامناسبي زندگي مي کنند.

يکي از شهروندان عراقي گفت..بحران مسکن بسيار شديد است و دولت بايد وام هايي به مردم داده و خانه هاي پيش ساخته فراهم کند تا از شدت اين بحران بکاهد.

خبرنگار ادامه داد..بر اساس آخرين آمارها دو سوم منازل مسکوني در عراق به سبب رشد جمعيت فزاينده با حجم بيش از اندازه جمعيت روبرو هستند اين در حالي است که خانواده هاي جديد به سبب مشکلات اقتصادي نمي توانند از والدين خود جدا شوند و براورد شده که در هر اتاق هشت نفر زندگي مي کنند و هر فرد دو متر مربع مسکن در اختيار دارند.

وي تصريح کرد..انچه که اين مساله را مشکل تر کرده است اقدام دولت در توقف ارائه زمين به افراد نيازمند،افزايش مواد ساختماني،توقف طرح هاي مسکن تعاوني و دولتي و کاهش روند سرمايه گذاري خارجي در اين بخش بوده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/16915
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است