يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بزرگترين شرکت توليد مصالح ساختماني جهان کاهش سود داشته است

  تاريخ:چهارم اسفند 1387 ساعت 10:42   |     کد : 16692   |     مشاهده: 711
به گزارش صنعت نیوز، شرکت فرانسوي سن گوبن(St Gobain) که بزرگترين شرکت توليد مصالح ساختماني است اعلام کرد عملکرد اقتصادي اش در سال گذشته متوسط بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، شرکت فرانسوي سن گوبن(St Gobain) که بزرگترين شرکت توليد مصالح ساختماني است اعلام کرد عملکرد اقتصادي اش در سال گذشته متوسط بوده است.

به گزارش شبکه خبري يورونيوز،شرکت سن گوبن با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرد در سال دو هزار و هشت عملکرد اقتصادي اش نه خوب و نه بد بوده است و اين در حالي است که ارزش شاخص سهامش در اين سال به شدت کاهش يافت.

اعلام افزايش بيست و هشت درصدي سهام اين کشور در اين کاهش ارزش شاخص سهام نقش اصلي را داشته است . زيرا شرکت وندل که اصلي ترين سهام دار اين شرکت است معلوم نيست در اين تامين اين افزايش سرمايه شرکت خواهد کرد يا خير؟ و اگر شرکت کند تا چه حد در اين افزايش شرکت خواهد کرد.

هر چند که سن گوبن اعلام کرد از نظر نقدينگي هيچ گونه مشکلي ندارد و بر همين اساس براي اينده برنامه ريزي مي کند اما ارزش شاخص سهام اين شرکت در بازار بورس پاريس روز جمعه به شدت در نوسان بود.

نقطه مشترک سن گوبن با شرکت سيمان سازي لافارژ که اين شرکت هم اتفاقا در نظر دارد سرمايه هاي خود را افزايش دهد، رکود بازار مسکن و بازار ساخت و ساز است.

نقطه مشترک ديگر اين دو شرکت ، تصميم انها براي به نصف رساندن ميزان سود سهام به سهامداران شان است .

 

http://sanatnews.ir/News/1/16692
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است