يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بهره برداري از سامانه مديريت يکپارچه ثبت ملک

  تاريخ:سوم اسفند 1387 ساعت 10:48   |     کد : 16606   |     مشاهده: 703
به گزارش صنعت نیوز، سامانه مکانيزه مديريت يکپارچه ثبت ملک "ميثم" امروز در مراسمي با حضور معاون اول قوه قضائيه در اداره ثبت اسناد و املاک شميرانات به بهره برداري رسيد .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، سامانه مکانيزه مديريت يکپارچه ثبت ملک "ميثم" امروز در مراسمي با حضور معاون اول قوه قضائيه در اداره ثبت اسناد و املاک شميرانات به بهره برداري رسيد .

اين سامانه به منظور تسريع و تسهيل در امور ثبتي ايجاد شده و در ساماندهي تقاضاهاي املاك بسيار تاثيرگذار است.

در اين سامانه به صورت الكترونيك و ارتباط برخط، استعلام‌هاي دفاتر اسناد رسمي و مراجع قضائي و قانوني در ادارات ثبت اسناد و املاك دريافت و با دقت ، به صورت برخط و الكترونيك پاسخ داده مي‌شود كه باعث صرفه‌جويي در نيروي انساني، كاهش ترافيك و سفرهاي درون شهري مي‌شود.

بازداشت و رفع بازداشتي املاك با ارتباط الكترونيك و لحظه اي ميان ادارات ثبت اسناد و املاك با مراجع قضائي و دادگاهها با اين سامانه انجام مي‌پذيرد.

در اين سامانه، ثبت املاك به صورت يكپارچه و متمركز انجام مي گيرد و با استفاده از بانك اطلاعات جامع املاك و كاداستر كه حاوي30 ميليون ركورد اطلاعاتي است ، در جهت ثبت مالكيت و موقعيت ملك و تسهيل در نقل و انتقالات و همچنين جلوگيري از جعل و سوء استفاده‌هاي احتمالي گام هاي اساسي برداشته خواهد شد.

جلوگيري از تعارض املاك ، تسهيل نقل و انتقالات، استاندارد کردن فرآيندها، استاندارد کردن همه مستندات ثبتي، مديريت و كنترل بر فرآيندهاي ثبتي، ارتباط با سيستم اطلاعات كاداستر، ارتباط مستقيم به صورت الكترونيك با مراجع قضايي و ... از ديگر مزيت هاي اين سامانه است.

اين طرح ملي از مدت‌ها پيش در واحد ثبتي شميرانات به عنوان نمونه به شكل آزمايشي مورد استفاده قرار گرفته است و امروز به طور رسمي بهره برداري شد.

همزمان ،آرشيو الکترونيکي اسناد و مدارک پرونده هاي ثبتي به بهره برداري رسيد.

هدف اين آرشيو ، جلوگيري از گردش پرونده هاي ثبتي ، دسترسي سريع و کنترل شده به اوراق اين پرونده ها به منظور ارتقاء ضريب امنيت مالکيت اشخاص و ايجاد آرامش و اطمينانتر در جامعه ، ارائه خدمت بهينه و مطلوب و جلوگيري از سوء استفاده افراد جاعل و د بيشلال اعلام شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/16606
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است